Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Men nå skal jeg ihvertfall tilgi deg kommentaren om at vi som tror på "mer mellom himmel og jord..." er kioskromanlesende og uutdannede - for nå vet jeg jo at det står i stjernene at du har "en tendens til å være skarp eller sarkastisk - intellektet ditt er et tveegget sverd."
You just can´t help it! 
Ja, jøss - det tenkte jeg også. Du forvirrer meg Mim! I den andre tråden er du jo ytterst sarkastisk mot alt alternativt, men her forteller du at du har fått stilt ditt eget horoskop.. Og ikke bare det - nicket ditt er enda mer forvirrende. Madam Mim er jo en heks, og du får jo knapt noe mer alternativt enn det

Bosted: Mim bor i et hus i skogen. Hun foretrekker absolutt ro, og jager turgåere og andre snyltegjester.
Yrke: Heks
Hobbyer: Kokekunst og svartekunst. Men Mim har faktisk stor interesse for skuespill, kanskje det skyldes at hun opprinnelig var en filmheks? Mim later til å ha forkjærlighet for prinsesseroller som Snehvit og Askepott.
Annet: Makeløse Madam Mim har flere ganger samarbeidet med Magica fra Tryll, men er en helt annen slags heks. I tegneseriene var hun lenge en vennlig gammel dame som blant annet ofte hjalp Ole, Dole og Doffen. Hun er opptatt av natur og miljø, og liker ikke "jåleri". De siste årene virker det som om Mim er blitt ganske selvopptatt. Hun hjelper nå bare folk dersom hun selv har nytte av det, ved at hun f.eks. da får fred og ro. Ellers har Mim en katt, som alle hekser med respekt for seg selv.