|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
--
|
Sv: Konfirmant 2017
Skjønner tankegangen. Er det type "ferdig dekket" lokale, eller er det mulig å gjøre noe med bord osv? |
|
|
|
|
#2 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tenker endel kan gjøres ved å legge litt omtanke i bordplassering. Sette tynne fliser og omfangsrike mennesker etter hvor det vil være hyggelig for dem å være, gi gamle folk en ordentlig stol osv. Var i et bryllup med dårlig plass hvor en overvektig venninne ble plassert på en plaststol der serveringspersonalet skulle mellom to stolryggrekker, det ble jo bare dumt og veldig leit for henne. Omvendt kan feks barn gjerne trykke seg sammen på en benk, de blir gjerne ikke sittende så lenge til bords likevel - ordne litt tegnesaker og lego på et bord i gangen, så er de glad til. |
|
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Konfirmant 2017Vi skal i møte neste uke for å sette meny og hvilke farger det skal pyntes med. Dressen blir innkjøpt i påsken, kakebakerene har meldt seg, så vi har 8 kaker, men føler jeg også må bake en kake. Jeg har igjen å lage bordkort, alt er innkjøpt og ideen er der, bestille blomster og lage bildecollage. Tror jeg har kontroll - ihvertfall foreløpig. Har 3 fridager før konfirmasjonsdagen, så det drar seg nok til.
|
|
#6 |
|
--
|
Sv: Konfirmant 2017Her er det Camp Refugee til helgen og konfirmanten er blitt syk. (Han har hatt kyssesyken i høst og sliter med ettervirkninger av det). |
|
|
|
|
#7 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Har du ikke fått svar fra kursansvarlig? Vi tok kontakt med MF i forbindelse med at datteren trengte fri fra deler av en kurskveld. Hun svarte raskt da, og det var heller ikke noe problem å få fri.
|
|
#8 |
|
--
|
Nei, er jo ikke så mye man får gjort, du har rett i det. |
|
|
|
|
#9 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Konfirmant 2017Me blir 37 vaksne og 7 barn til koldtbord. Me skal ha vårrullar, pastasalt, pølser (konfirmantens ønske ), karbonader og diverse brødmat i tillegg. Det pleier å vere rikelig med mat når me bestiller koldtbord, og eg lurer på om det er nok å bestille til 30 stk.
|
|
#10 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Ja, vi er nødt til å tenke lurt i forhold til bordplassering.
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
Her skal de ikke dette. De skal ha rollespillet "Jaget av Gestapo".
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Min har vært, og det var en meget ubehagelig, men lærerik helg. De ble stressa og oppkavet og slitne og litt skremte helt på ordentlig.
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Min og. Hun var mest sjokkert over at hun ikke fikk være gruppeleder siden hun var jente, det hadde ikke falt henne inn at det kunne være sånn. Hun sier hun syns det var fælt mens det varte, men hun er veldig glad for at hun ble med. |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|