Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20
Ingen 37 23,72%
1 44 28,21%
2-3 43 27,56%
4-6 23 14,74%
7-10 6 3,85%
11 eller mer 2 1,28%
Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli 1 0,64%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-17, 11:22   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På grunn av alt dette syns jeg det er rart å fokusere utelukkende på feriereisene. Noen definerer dem som "unødvendige", men mener f.eks. at folk som er syke skal få lov til å fly på ferie. Folk med familie i utlandet skal få lov til å fly. Man skal skamme seg om man liker å se verden også utenfor tog- og bilradius, men nevner man andre ting som i et miljøperspektiv er dumt for samfunnet er man usaklig. Jeg syns hele greia flyter ut i sterke meninger om hva som er nyttig og for gøy, basert på egne interesser.

Akkurat denne tråden gjelder feriereiser. Selvfølgelig er det like viktig å kutte jobbreiser. Jeg har nær familie som jeg ikke kan besøke uten å fly. Jeg synes ikke det gir meg noe klippekort på å fly så mye jeg vil. Med Skype, telefon osv. kan vi holde mye kontakt selv om vi bare sees hvert andre eller tredje år. at folk med alvorlig kronisk sykdom kan få fly litt mer (2-3 ganger i året) hvis det bidrar til å øke livskvaliteten, er ikke urimelig i mine øyne.

Jeg liker å se verden utenfor tog- og bilradius. Jeg elsker å reise til nye steder. Jeg hadde fått mye mer ut av feriepengene mine hvis jeg ikke hadde begrenset flyreisene jeg tar. Med én flyreise i året kan man se verden og reise til nye steder. Men det burde være mer enn nok for de aller fleste av oss.

Jeg synes det er så rart at du som i andre sammenhenger er over snittet opptatt av kortreist mat, bærekraftig forbruk, ta være på miljøet osv. virker så irritert når det er flyreiser som diskuteres. Jeg får det ikke til å stemme med det du ellers står for.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.