Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20
Ingen 37 23,72%
1 44 28,21%
2-3 43 27,56%
4-6 23 14,74%
7-10 6 3,85%
11 eller mer 2 1,28%
Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli 1 0,64%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-17, 08:55   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er kanskje en av de du tenker "ditt" om, og det er må du for all del bare gjøre, selv om du ikke vet et fnugg om hvorvidt jeg har reflektert og iverksatt tiltak i det store bildet.
Ikke en eneste av oss som bor her i ilandet vårt kan nok skilte med virkelig god miljøsamvittighet, til det er systemene vår bygd opp på en måte som vanskeliggjør det.
Personlig kan jeg ikke gjøre noe med barna jeg fikk for 20-30 år siden, de er allerede der, og som Maverick sier, så får man heller prøve å lære de gode holdninger og gjøre bedre valg enn vi selv har gjort tidligere.
Det jeg imidlertid kan gjøre noe med, gjør jeg. For eksempel å la være å fly "på gøy", kjøpe elbil, bygge et så miljøvennlig hus som mulig, kjøre kollektivt osv.
At vi har gjort dårlige valg og er omringet av mindre gode miljømessige løsninger fratar oss ikke ansvar for å gjøre gode valg der vi har mulighet.

Jeg synes forresten det er flott at f. eks 007 og andre som flyr mye er med i diskusjonen, og liker ikke at man skal ekskludere noen side i denne debatten, det være seg de som flyr mye eller de som gjør det motsatte, til tross for at de har født barn og ikke sitter i lavvo på vidda.
La oss ikke havne på kommentarfeltnivå her, det tjener verken FP eller miljøet, eller hver og en av oss.

Nei, jeg tenkte ikke på deg faktisk. Og forøvrig ga en av de jeg tenkte på klart beskjed til 007 at hun ikke bidro i debatten med sin ærlighet om egne prioriteringer. Jeg tenkte på de som dro debatten ned på kommentarfeltnivå for veldig lenge siden med å si at alle som flyr på ferie burde skamme seg helt av seg selv. Denne tråden har mange ærlige deltakere som sier helt klart og tydelig at de har dårlige samvittighet, men de forklarer hvorfor de fortsatt velger å fly. Når noen da fortsetter med å fordømme dette valget i den grad det gjøres i denne tråden, så synes jeg virkelig det er helt "legitimt" å dra de store linjene og forvente at man har feid for egen dør først.

Sist redigert av Lisa : 16-02-17 kl 09:02.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.