Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-17, 20:53   #681
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg tør å reise i mai. Ikke pokker at han skal få nekte meg turen min.

Jeg kommer til å reise. Jeg har fått en "once in a lifetime" mulighet på Space Camp, så den kan jeg ikke la gå fra meg.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 20:57   #682
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg bestilt en tur, så hadde jeg nok reist altså, det er lettere å være tøff i trynet når jeg ikke hadde planer om å reise før neste sommer.

Gammel 29-01-17, 21:06   #683
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jepp. Min første tanke var at et slikt land kan jeg ikke besøke. (Lett å si når jeg ikke har umiddelbare planer og flyr hvert skuddår, men det var min første tanke.)

Jeg skulle egentlig til San Fransisco på konferanse til sommeren. Foreløpig har jeg utsatt påmeldingen i samråd med sjefen min. Jeg tror ikke jeg kommer til å dra.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 21:07   #684
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om han har en personlighetsforstyrrelse eller er ond vet jeg ikke om er så interessant. Man kaller vel stort sett ondskap for personlighetsforstyrrelse nå om dagen, gjør man ikke?

Uansett så overgår denne uka mine verste forutanelser, som var ille. Dette virker som om det akselererer helt ut av kontroll, og jeg, som vanligvis ikke tenker det verste, har begynt å få bange anelser om påskeferie til USA. Uten at det betyr noe i den store sammenhengen, selvsagt.

Gammel 29-01-17, 21:10   #685
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Uansett så overgår denne uka mine verste forutanelser, som var ille. Dette virker som om det akselererer helt ut av kontroll, og jeg, som vanligvis ikke tenker det verste, har begynt å få bange anelser om påskeferie til USA. Uten at det betyr noe i den store sammenhengen, selvsagt.

Dette. Jeg trodde at Trump hadde folk rundt seg som kunne dempe ham og avverge de største omveltningene, men at han kan veive med penna si og plutselig iverksette tiltak som det å nekte muslimer adgang med _umiddelbar_ virkning, det er dritskummelt.

Gammel 29-01-17, 21:14   #686
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere sett den nye tv- reklamen hans? Herregud... Han er nå "under attac". Og "time is running out."

https://www.google.no/amp/www.mirror...ndroid-samsung

Gammel 29-01-17, 21:16   #687
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

De skal få testet lover og regler der nå. Han utnytter alle muligheter for å gjøre som han vil.

Gammel 29-01-17, 21:36   #688
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Om han har en personlighetsforstyrrelse eller er ond vet jeg ikke om er så interessant. Man kaller vel stort sett ondskap for personlighetsforstyrrelse nå om dagen, gjør man ikke?

Jeg skal til USA i mars for ørtene gang og tror det kommer til å være annerledes denne gangen. At jeg kommer til å oppleve "å være der det skjer" og det som skjer absolutt ikke er bra.

Hønni er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 21:44   #689
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal dit i påsken 2018.
Mao jeg skal bestille biletter om 2 mnd...
Det føles helt sprøtt å skulle være utrygg for å reise til USA.
Men, det er akkurat slik det føles.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 21:59   #690
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg skulle egentlig til San Fransisco på konferanse til sommeren. Foreløpig har jeg utsatt påmeldingen i samråd med sjefen min. Jeg tror ikke jeg kommer til å dra.

Skjønner deg godt.

Jeg håper i hvert fall at folk dropper å dra på internasjonale konferanser/arrangementer/møter der deltakere fra noen land plutselig er utestengt. UiO-forskeren (opprinnellig fra Iran) som nå ikke får dra på sitt planlagte utenlandsopphold i USA mener at forskningskonferanser ikke bør legges til USA. Det tenker jeg ville være et tydelig signal om at dette får konsekevnser for USA som Trump & co ikke har forutsett.

Gammel 29-01-17, 22:09   #691
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Dette. Jeg trodde at Trump hadde folk rundt seg som kunne dempe ham og avverge de største omveltningene, men at han kan veive med penna si og plutselig iverksette tiltak som det å nekte muslimer adgang med _umiddelbar_ virkning, det er dritskummelt.

Du tar feil, han nekter ikke muslimer adgang, bare muslimer fra de landene USA har bombet, og ikke muslimer fra de landene som hadde deltakere med på terroraksjonen mot USA i 2001, som Saudi-Arabia. Kan det ha noe med økonomiske goder og interesser å gjøre?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 22:25   #692
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Du tar feil, han nekter ikke muslimer adgang, bare muslimer fra de landene USA har bombet, og ikke muslimer fra de landene som hadde deltakere med på terroraksjonen mot USA i 2001, som Saudi-Arabia. Kan det ha noe med økonomiske goder og interesser å gjøre?

Øh, jeg tar da ikke feil? Han nekter da visselig muslimer innreise, det trenger ikke bety at han nekter ALLE muslimer innreise.

Gammel 29-01-17, 22:32   #693
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Øh, jeg tar da ikke feil? Han nekter da visselig muslimer innreise, det trenger ikke bety at han nekter ALLE muslimer innreise.

Okey, jeg leste "alle" inn i uttalelsen din. Beklager hvis det var feil. Likevel synes jeg at det er interessant at de landene han har plukket for innreisenekt ut ikke er de landene som har fostret de som faktisk har gått til angrep på og i USA.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 22:56   #694
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har signert oppropet så innen påsken neste år er jeg sikkert på lista over de som ikke får komme inn.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 23:03   #695
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Har dere sett dette?

http://edition.cnn.com/2017/01/29/po...cts/index.html

Jeg har noen av mine beste venners i USA og ikke pokker om Trump skal få skremme meg fra å besøke dem. Men om han vil hindre meg å komme inn i landet fordi jeg poster og trykker liker på Trump-kritikk på Facebook, så får han helller det.

Jeg hadde virkelig, virkelig ikke sett for meg den galskapen som nå skjer. Altså, at det skulle bli et stort skritt i gal retning - helt klart. Men at han skulle gå loco som om dette var et realityshow og ikke ledelse av USA, det hadde jeg aldri trodd. Er det ingen rundt ham i statsapparatet som kan tøyle ham??

Gammel 29-01-17, 23:26   #696
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg håper i hvert fall at folk dropper å dra på internasjonale konferanser/arrangementer/møter der deltakere fra noen land plutselig er utestengt. UiO-forskeren (opprinnellig fra Iran) som nå ikke får dra på sitt planlagte utenlandsopphold i USA mener at forskningskonferanser ikke bør legges til USA. Det tenker jeg ville være et tydelig signal om at dette får konsekevnser for USA som Trump & co ikke har forutsett.

Ja!

Gammel 30-01-17, 00:12   #697
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Voldemort/Trdump

Our country needs strong borders and extreme vetting, NOW. Look what is happening all over Europe and, indeed, the world - a horrible mess!

For sju timer siden kom denne - hva i alle dager mener han?

Gammel 30-01-17, 00:27   #698
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Nå anklager han jo opposisjonen for å prøve å starte ww3, så dånn går no dagan. Skummelt!

Gammel 30-01-17, 09:37   #699
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra!https://finance.yahoo.com/news/starb...234034929.html

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 09:45   #700
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seks mennesker er skutt og drept i en moské i Quebec. Trudeau kaller det et terroristangrep.

Alt right-gjengen feirer.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.