Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på hjelpere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på hjelpere?
Ja 67 38,29%
Nei 75 42,86%
Vet ikke 33 18,86%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-07, 07:51   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har IKKE plassert humbug og dyp religiøs overbevisning i samme bås, altså.

Det er et par ting jeg alltid har lurt på. Som at dersom UFO'er og annen utenomjordisk eksistens skulle begynne å komunisere med oss, hvorfor velger de lite troverdige tullebukker som Gry Jannike Jarlum og andre komplette freaks? Har de ikke gangsyn? Og hvorfor er det ingen mn kan ta 100 % på alvor som driver med eller tror på healing eller aurarensing eller spøkelsesfordriving?

Jeg undres bare. Dersom det virkelig har noe for seg og er sant, hvorfor er det da omvendt proposjonalt å tro på dette og ha feks lengre høyere utdanning? Hvorfor er det nesten utelukkende damer som tror på dette og hvorfor koster det penger? Hvorfor er gjerne interesse for det "åndelige" sammenfallende med interesse for kiosklitteratur?

Amen. Det var et deilig innlegg å lese på morgenkvisten.

Når det gjelder healing så er jeg den første som kunne tenkt meg å prøve det, jeg har flere (attpåtil uhelbredelige) sykdommer jeg kunne tenkt meg å bli kvitt. Men akkurat som jeg ikke går til en tannlege som ikke har godkjenning og som jeg ikke vet om kan sitt fag eller ikke, så har jeg heller ingen lyst å gå til en selvoppnevnt healer som krever tusenvis av kroner og som ikke kan garantere noenting. Det er heller ikke sånn at helsevesenet er imot healing. Det er nok bare det at det finnes ingen dokumenterte faktiske helbredelser, og det holder liksom ikke for meg at noen sier "personen ble frisk". Det finnes mange spørsmål å stille, som om personen virkelig var syk til å begynne med. Et av problemene når det gjelder dokumentasjon av effekten av healing er jo nettopp at patientene ikke har noen diagnose, og regnes ikke som syke. Da er det kanskje ikke så rart at man kan bli hjulpet og helbredet når man for første gang får oppmerksomhet, blir trodd og opplever at noen bruker tid og energi på en.

En annen ting jeg har lurt på er at de fleste healere tar seg *godt* betalt. Hvorfor ikke prøve å få evnene sine bekreftet, dokumentert? Da ville man fått større troverdighet og sikkert også mere penger?

Når det gjelder det at livet blir rikere og mere spennende hvis man tør å tro på at "det finnes mer mellom himmel og jord", så stiller jeg meg uforstående til det. Herregud, se dere rundt i naturen, hvor fantastisk er ikke det som vi faktisk vet at finnes her på planeten? Jeg kan ikke tenke meg noe som helst som kan være så spennende i en "annen verden" enn det som er rett foran øya våre, godt synlig for alle som har lyst å se.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.