Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?
Vel, jeg er litt der, at jeg TROR jeg klarer å unngå å kjøpe interiør som oser av årstallet de er kjøpt i. Vi kjøpte i sin tid en fryktelig dyr spisestue i sånn grov mexicansk inka-look, og 16 år etter ser jeg jo at den bærer veldig preg av trenden som var tidlig på 2000-tallet...
Salong og TV-sofa er derimot ikke typisk på den ene eller den andre måten, og særlig på lampefronten velger jeg å investere i ikoniske produkter som har vært og kommer til å være tilgjengelige på markedet i uoverskuelig fortid og fremtid. Nå sist bestilte vi en Le Klint- stålampe, som butikken vi kjøpte den i aldri hadde solgt før. Det var litt artig (veldig trendig lokal interiørbutikk)
Kundebehandleren prøvde riktignok å overbevise meg om å kjøpe Louis Poulsens pH5, men jeg fikk en følelse av at den lampa liksom var svaret hun ga til ALLE som kom innom - uavhengig av opprinnelig ønske/behov - og da er vi litt på samme bølgen som Arne Jacobsen-stolene til Fru Jens Stoltenberg.