Sv: Trening og periodevis fasting
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skulle ha bedrevet 5:2 i det hele tatt Polyanna.
Å trene mye er fint om man synes det er gøy. Det virker derimot helt meningsløst (og av noen grunner bekymringsfull) på meg den der med "vanskelig å trene på fastedager"-problematikken.
Er man overvektig er ikke 5:2 og plutselig voldsom trening det som gir effekt på sikt.
Er man normalvektig og godt trent trenger man vel ikke 5:2? I alle fall ikke så slavisk at man ikke kan spise tilsvarende normalt om man skulle finne på å ta en skikkelig treningsøkt framfor å sulte den dagen?
Det eg finner så rart, er at andre menneske meiner så mye om enkeltpersonar skal gå ned i vekt eller ikkje. Det et noko anna at ein har eit syn på folkehelsa den eine eller andre retninga (altså for mykje usunn mat vs. eit usunt fokus på kropp og slanking), men på enkeltpersonar?
Og særleg rundt 5:2 verker det å vere ein klar komponent av moralisering - ikkje spesielt i denne tråden, men all over på FP.
Og kvifor meiner du at 5:2 er noko meir ueigna for overvektige enn andre omleggingar?
|