|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#521 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?
Bare for at jeg skal henge med. Er det enkelte konkrete grupperinger som har utalt seg og som du mener kan defineres som nazister eller er det alle som har stemt på Trump? |
|
|
|
|
#522 |
|
|
De som har hakekors på profilbildene sine på Twitter, snakker om the supremacy of white race og som heier på Trump, er det jeg sikter til. Det er ganske mange av dem. Sist redigert av Maverick : 22-01-17 kl 12:39. |
|
|
|
|
#523 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er redd de tenker slik. Trump har vel uttalt at han ikke trenger mediene for å nå ut med sine meninger. Det blit veldug spennende å se hvordan mediene blir behndlet fremover.
|
|
#524 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
De bør jo historisk sett også slite med Trumps jødisk svigersønn (og nære støttespiller), men man kan jo ikke få ALT.
|
|
#525 |
|
|
Hehe, nei, jeg har lest flere som mener at dette er Trumps måte å ha kontroll på hva jødene gjør. |
|
|
|
|
#526 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Til og med Hitler hadde noen få jødiske venner han beskyttet. Ernst Hess blant annet, om jeg ikke husker helt feil.
|
|
|
#527 |
|
etterpåklokest
|
Det er du som sier at jeg insinuerer. Jeg spør om hva du mener, fordi jeg ikke skjønner retorikken din. |
|
|
|
|
#528 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Når du spør om Maverick mener at alle som har stemte på Trump er nazister så oppfattet i hvert fall jeg det som en sterk insinuasjon fra din side. |
|
|
|
|
#529 |
|
|
Hvilken retorikk? Jeg skrev nazister, fordi jeg sikter til mennesker med Hitler og hakekors i profilene sine. Det blir ikke så mye mer rett frem enn det. |
|
|
|
|
#530 |
|
-
Alle som stemte på Trump stemte for at rasister, kvinnehatere og nynazister skal styre USA. Om de selv er nazister, eller om det var andre grunner til at de stemte som de gjorde, blir for meg en lite relevant distinksjon. |
|
|
|
|
#531 |
|
etterpåklokest
|
Jeg synes ofte at den politiske argumentasjonen din er i en aggressiv tone, og ja, jeg skjønte ikke hvilke nazister du mente før du forklarte det. |
|
|
|
|
#532 |
|
etterpåklokest
|
Stemt på nynazister? Jeg skjønner ikke hvilke nynazister de har stemt på? Godt mulig du har helt rett, og da har du kanskje noe lenker eller noe jeg kan lese? |
|
|
|
|
#533 |
|
|
Aggressiv? Det forundrer meg. Men Ok, jeg foretrekker å være klar i talen når jeg omtaler (faktisk) hatretorikk, fremfor å komme med passivaggressive, surmulende småstikk. |
|
|
|
|
#534 |
|
-
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Steve Bannon ledet Trumps valgkamp fra august 2016, og han er nå utnevnt til å ha ansvaret for stragien til den nye administrasjonen. Det var ikke på noe tidspunkt uklart hva Bannon eller de andre som jobbet for Trump under valgkampen stod for. Sannsynligvis er "white supremacist" egentlig mer dekkende enn "nynazist" for Trump og hans støttespillere, men det har vi ikke noe godt ordt for på norsk. Nynazist er i praksis nært nok, og de glir over i hverandre. Begynn for eksempel med Southern Poverty Law Center sin omtale av utnevnelsen av Bannon fra 14. november. |
|
|
|
|
#535 |
|
etterpåklokest
|
Takk, skal lese! |
|
|
|
|
#537 |
|
villende
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg er så inderlig rystet. Og håper at de som faktisk skal ha noe de skal ha sagt, nemlig de amerikanske velgerne, rystes nok til at de faktisk velger å bruke stemmen sin når det skal stemmes igjen om to år. Det hjelper ikke å klage, hvis man ikke stemmer. |
|
|
|
|
#538 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg liker at jeg måtte krysse av for å ikke være en robot før jeg i det hele tatt fikk lese.
|
|
|
#540 |
|
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Da er vi i gang med gjeninnføring av Global Gag Rule (https://www.theguardian.com/world/20...al-ngo-funding) og trekk av TTP (https://www.dn.no/nyheter/2017/01/23...-handelsavtale) (som i og for seg ikke var ratifisert av kongressen, vel og merke), og så blir det jo spennende å se hva som blir utfallet av reforhandlingen av NAFTA-avtalen. |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|