Sv: Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...
Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.
Takk for tips! Jeg regner med at du har vært der? Hvor på Menorca er det fint å bo?
Tja, man bor vel ofte i et av de små tettstedene, der det finnes noen hoteller. Vi har bodd i Cala 'n Bosch, men vi har brukt mesteparten av tiden på å kjøre rundt blant annet til diverse strender på nordsiden av øya. Det kommer litt an på hva du liker. I sør ligger det ikke så mange lange strender, men flotte badebukter. Og over hele øya er det utrolig mange vandreruter. Det er kun én hovedvei på øya, den heter ME-1 og går fra øst til vest, mellom Ciutadella og Mahon (Maó på katalansk), hovedstaden. Ingen av de byene er særlig store. Nesten hele øya er en nasjonalpark, det er derfor det er så få hoteller og lite turister. Fra hovedveien går det småveier til strendene i nord og badebuktene i sør. Øya er ikke veldig stor.
Skiathos og Skopelos har jeg også vært på, men det er noe helt annet. Fine øyer, mer livlig og også mer sjarmerende, på sitt vis. Men Menorca er virkelig fredelig, altså.
Bildegoogle Menorca, så får du et ganske godt inntrykk. Jeg ser at bildene er mest av badebuktene i sør, og ikke de øde strendene i nord, men likevel.
Sist redigert av Hyacinth : 08-01-17 kl 23:23.
|