|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fordeling av husarbeid
Det skjønner jeg veldig godt. Men barn som er født i 02 og 05 må vel kunne forventes å delta i husarbeid og få beskjed om å rydde opp hvis de og vennene har bombet huset? Sånn hvis en tenker fordeling av husarbeid i hele familien og ikke mellom partnere? Jeg forventer definitivt at mine skal delta i rydding og vasking etter hvert, femåringen gjør det innimellom allerede.
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, så absolutt, dei er kjempeflinke med både faste oppgåver og det å gjere ting som dei får beskjed om. Men dei er fortsatt ikkje der at dei tenke sjølv å ta ut av oppvaskmaskina, gå ut med søpla eller ta over med støvsuger. Dei gjer det når eg seier det, men har framleis ikkje den voksne tanken om å sjå det og gjere noko med det.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja sant, den ser jeg. Det tar vel litt tid å utvikle blikket for at noe må gjøres uten at noen sier det.
|
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Jeg tenker at dette går mer på hva man har ansvaret for heller enn på hvor voksen man er.
|
|
|
#5 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt poeng! Ut i frå denne tråden her ser jo det ut som det er mange voksne som ikkje tar det ansvaret
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Nei, akkurat dette kan jo være den tyngste delen - det å gi fra seg ansvaret og ikke bare arbeidsoppgavene. For ikke å snakke om å få noen til å ta imot ansvaret ... Og helst bør det jo være et samsvar mellom det som noen gir fra seg og noen tar imot
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|