Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer, vol II

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-16, 22:37   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol II

Syklister har ikke lov til å sykle over. De SKAL gå av sykkelen og trille den over.

Gammel 20-12-16, 23:04   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Syklister har ikke lov til å sykle over. De SKAL gå av sykkelen og trille den over.

Så derfor står du på krava som bilfører?

Jeg kjører daglig forbi en ungdomsskole, og der bremser ikke ungdommene engang når de kommer farende over veien på sykkel, uten hjelm og med øretelefoner. Irriterende, ja, men det er feige lag når alt kommer til alt.

Gammel 20-12-16, 23:37   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Så derfor står du på krava som bilfører?

Det er jo det som er hele poenget. Som bilfører blir man jo tvunget til å stoppe, for hvem vil vel leve med å ha kjørt på en myk trafikant? Men faktum er at det er syklisten som har vikeplikt når h*n sykler over gangfeltet når jeg kommer kjørende, og det ville vært mye lettere å få flyt i trafikken hvis alle partene kunne holdt seg til trafikkreglene sånn at de andre som er på veien vet hva de kan forvente.

Gammel 20-12-16, 23:28   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feil. Syklister har lov til å sykle over. Men bilister har ikke vikeplikt for syklister som sykler over. Det er en vesensforskjell.

Jeg har flere ganger opplevd bilister som tuter på meg fordi jeg sykler over gangfelt, når de ikke har stoppet for meg, men stod der allerede pga at trafikken stod stille. Til og med idioter som har rullet ned vinduet for å belære meg om dette. De har åpenbart ikke forstått trafikkreglene (verken om kryssing av gangfelt på sykkel eller bruk av horn). Jeg sykler over hvis det ikke kommer bil, eller hvis trafikken står av andre grunner. Men kommer en bil kjørende imot gangfeltet går jeg av sykkelen og står der til bilen har stoppet, og triller over.

Sist redigert av My : 20-12-16 kl 23:33.
My er ikke aktiv  
Gammel 20-12-16, 23:34   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Feil. Syklister har lov til å sykle over. Men bilister har ikke vikeplikt for syklister som sykler over. Det er en vesensforskjell.

Jeg har flere ganger opplevd bilister som tuter på meg fordi jeg sykler over gangfelt, når de ikke har stoppet for meg, men stod der allerede pga at trafikken stod stille. Til og med idioter som har rullet ned vinduet for å belære meg om dette. De har åpenbart ikke forstått trafikkreglene (verken om kryssing av gangfelt på sykkel eller bruk av horn). Jeg sykler over hvis det ikke kommer bil, eller hvis trafikken står av andre grunner. Men kommer en bil kjørende imot gangfeltet går jeg av sykkelen og står der til bilen har stoppet, og triller over.

Nettopp. Jeg tror faktisk svært mange helårsbilister ikke skjønner hvordan det er å sykle i trafikken. Vi er i veien samma faen hva vi gjør. Når man skal sykle 2,5 mil hver vei kan man faktisk ikke sykle i gangfart på fortauet. I tillegg har man da vikeplikt for alle, inkludert biler fra kryssende veier. Så ender man i veien, og får irriterte trailere og teslaister som presser seg opp på siden selv om man sykler like fort som køen og de uansett ikke kommer fortere frem. Det er ikke så rart om man prøver å finne raskeste og tross alt tryggeste vei, og sykler der man kan.

Men man må selvsagt ikke være drittsyklist heller.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.