Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-16, 10:16   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Jeg er mer i rute enn jeg kan huske å ha vært på flere år, og det med en mann som stort sett ligger på sofaen med beinet høyt etter en operasjon i november... Har virkelig fått testet ut alenemamma-rollen noen uker, har jo prøvd den før (i 9 år), men da med bare ett barn, leilighet istedenfor hus osv..

Kanskje nettopp derfor jeg er såpass i rute, siden jeg har lagt lista lavt og vært strukturert, siden jeg har visst at jeg har måttet gjøre alt alene og vært avhengig av barnevakt for hver minste ting jeg skal gjøre utenfor huset...

Julegardiner og julepynt kom opp første helgen i advent, da fikk jeg også ryddet det grøvste og støvsuget rundt alle kriker og kroker, både i 1 og 2 etasje.

Mellomstemann hadde bursdag på søndag, da hadde vi familieselskap hjemme og fikk vasket litt mer før det. Hadde detaltjert liste og noen timer med barnevakt på nattåpent på senteret i forrige uke, da var de fleste julegavene i boks, endel er også bestilt på nett. Mangler nå bare to gaver, til de to minste. Ganske sikker på hva vi skal kjøpe til 6-åringen, mer usikker på gaven til snart-4-åringen...

Julekort er bestilt og mottatt, de som skal sendes er sendt.
Kalendere er bestilt, men ikke mottatt enda.

Alt, utenom mat, som skal handles til jul, er handlet. Har t.o.m sjekket juletrebelysningen og der var det selvfølgelig en pære som ikke virket. Ofte finner jeg ikke ut sånt før lille juleaften, etter at burikkene er stengt...
Handlelisten med mat er skrevet, men det legges stadig til noe.

Onkel (min bror) har sagt at han skal ta med gutta og finne juletre, så da er det i boks!

Baker ikke julekaker, siden min mor baker over 20 slag og nok til minst 3 familier, men har bakt ca 80 av Nennes rundstykker. Har lyst til å lage bountykuler og snickerskuler, men det er ikke noe jeg må. Pepperkakebakingen tok jeg med ungene tidlig i desember.

Nå gjenstår bare pakking av gaver, kjøp av de 2-3 vi mangler, skikkelig helgevask, handling av mat og pynting av juletre!

-Men først feiring av 6-åringen med hele klassen på søndag, da har vi heldigvis leid barnehagen!

Det er akkurat sånn jeg tenker at jeg skal gjøre det hvert år (ja, bortsett fra det med mann med benet høyt), men aldri får til.

Kanskje neste år.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.