Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-16, 15:29   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Når HI lurer på hva hun kan gjøre for å kvitte seg med SL, så er det vel strengt ikke så mye å gjøre i et demokrati som Norge, enn å være aktiv i i prosessene som gjør at noen velges fremfor andre. Spillereglene er ganske klare.

Jeg sier ingenting om retten til å demonstrere, og senest i går gikk Støre ut og så at AP ikke ønsket å endre politikken på asyl- og innvandringsområdet, det var RETORIKKEN han reagerte på. Den kan hun gjerne jobbe litt med - hvis hun ønsker å fremstå mer raus og rund, men jeg synes ikke personkarakteristikker er greit uansett, egentlig. Når noen skriver i denne tråden at når det gjelder SL så er det greit å ta personen og ikke det hun sier, så er det ikke greit, synes jeg.

Det var vel en politiker som brukte sin posisjon til å harselere med SL for noen uker siden, for å støtte en god sak, og sånn sett skjønner jeg behovet for å ta navnet og "støtten" tilbake. Allikevel, det hadde vel egentlig stått mer respekt av henne og vært mer elegant å la denne ligge. Jeg synes det er uheldig uansett, å bruke politisk tyngde til å fremheve en sak fremfor en annen, men jeg står fast ved at jeg mener at alle gode saker fortjener støtte. Hva som er en god sak er selvsagt individuelt, og gudene skal vite at det er nok svin på skogen rundt om i store organisasjoners aksjeporteføljer (aksjer i sukkerplantasjer, tobakksindustri, barnearbeid osv) og det gis mye penger under bordet for å få lov til å hjelpe i ulike deler av verden. En del Afrikanske lederes rikdom er vel delvis finansiert av u-hjelp... Akkurat koblingen med Åpen Dør og Visjon Norge er jo særlig umusikalsk akkurat nå, kort etter at det ble avdekket en del snusk i en tv-dokumentar.

Nå ba vel ikke HI om noe annet enn informasjon om hvordan hun kan påvirke de demokratiske prosessene heller. Og jeg har gått glipp av hvem som synes det er greit å bruke personkarakteristikker fordi det er Sylvi Listhaug vi snakker om. Jeg blir så satt ut av sånn retorikk, Billa. Hvis SL skaper splid og sjokkerer folk med måten hun velger å utføre jobben sin som statsråd på, så må man da for himmelens skyld kunne si at SL ikke burde si slik - eller gjøre sånn eller formulere seg slik hun gjør. Det er jo ikke personangrep, alle den tid det omhandler måten HUN agerer på. Nå synes jeg du er utrolig hårsår på hennes vegne. Hun legger jo opp til dette slev, og jeg tror ikke et øyeblikk at hun ikke vet at hun provoserer. jeg tror nok at hun faktisk ikke skjønner hvorfor mange mener at dette ikke er forenlig med statsrådjobben. men la det være helt klart. jeg liker ikke Sylvi Listhaug fordi hun bevisst går inn for å skape konflikter.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.