Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må mottaker betale straffeporto?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-16, 20:58   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må mottaker betale straffeporto?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi fikk et brev med en liten gave i posten tidligere i høst, og det var merket "underfrankert". Jeg tenkte ikke noe mer over det, og vi har aldri fått noe faktura i etterkant.

Den sto det sikkert avsender på? Da er det avsender som får regningen.

Har du tatt vare på kvitteringen fra du sendte kortene på det du betalte i frimerker? Det kan være at du har betalt riktig, men nå samler de gjerne opp og setter på etterpå, så kanskje vedkommende som da har satt på har satt på feil og mindre enn det du betalte? Vi fikk nylig en sånn sending, men den var med avsender adresse. Men sendte bilde av pakka til avsender, for jeg vet at de bestandig leverer inn og ber posten finne rett porto til dem, så det måtte være butikken som hadde gjort feil.

Så lenge det ikke står avsender, så er det mottaker som får straffeporto ja. Men ikke uvanlig at post-i-butikk regner feil eller setter på feil porto for å si det sånn. Har opplevd det flere ganger selv. Jeg kan portosatsene bedre enn ansatte der når jeg leverer pakker, og må gjerne be dem sjekke en gang til.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.