Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-16, 10:40   #441
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

I dag skal jeg og mannen handle litt julegaver sammen, hans forslag.

Det er litt rart i år, jeg har grudd meg til desember hele året fordi da hadde mannen min vært arbeidsledig i to år, og slutt på penger. Nå har han heldigvis fått seg jobb, selv om det ikke er så mye betalt. Men det sitter langt inne å glede seg skikkelig i år kjenner jeg. Men det blir jul, bare med en ganske mye senere oppstart enn det jeg pleier å ha.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-16, 15:38   #442
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi har sett Snekker Andersen idag og den var koselig. Anbefales..

Gammel 03-12-16, 18:11   #443
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Kjøpt kunstig juletre i dag. Vi har snakket om det i flere år, men alltid vært for seint ute til at det har vært noe utvalg igjen på hagesenteret. Til den prisen vi betalte er det godt at vi har juletre i mange år fremover

Bakt en ladning med pepperkaker. Kjøpte glutenfri ferdigdeig på Baker Hansen. Lillesøster hjalp til og er veldig fornøyd med resultatet. 1/4 av kakene forsvant i prøvesmaking

Gammel 03-12-16, 18:15   #444
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg har fått opp gardiner og julestjerne i dag. Det blei så koselig atte.

Gammel 03-12-16, 22:49   #445
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fått handlet nesten alle gavene i dag!!. Ekstremt effektive.

Sist redigert av Anne C : 03-12-16 kl 23:20.
Gammel 03-12-16, 23:07   #446
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Oi, så effektive dere er Anne C. Og så herlig at mannen din har fått jobb og dere kan senke skuldrene litt økonomisk sett.

Gammel 03-12-16, 23:21   #447
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Vi visste hva vi skulle ha til hvem, så vi var veldig målrettede.

Gammel 03-12-16, 23:33   #448
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så bra, Anne C! Det er dumt å gå i butikker uten en plan.

Fått skrevet noen julekort. Huset var plutselig fullt av fine gutter på åtte år, så å bli ferdig med gavene i dag utgikk.

Gammel 04-12-16, 10:23   #449
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi er også helt avhengig av en liste å følge. Og at vi er enige om hva vi kjøper før vi drar ut.
Jeg har styret så fælt med å ordne alt alene tidligere så det utgår helt nå etter at gutta kan være hjemme.
Vi handler inn på en tur eller to, og mannen får versågod å være med siden alle gavene er til hans slekt og det er de som kommer til julaften. På min side kjøper vi kun til mamma.

Gammel 04-12-16, 10:41   #450
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg/vil må og ha konkret liste å handle etter ellers er det helt håpløst.

Idag skal i til mamma å bake pepperkaker.

Gammel 04-12-16, 11:52   #451
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi baker pepperkaker.

Gammel 04-12-16, 11:54   #452
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurderer å sette en grunndeig for sjakkruter
Greit å bake annet enn glutenfritt når barna ikke er her egentlig…

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 12:34   #453
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

I går baka vi rundstykker og havrekjeks. Og pakka inn julegaver.
Idag skal vi bake horn.

Gammel 04-12-16, 12:51   #454
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hadde 26 eggehviter til overs etter laging av is, så da havnet en haug med kokosmakroner i boks.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 13:32   #455
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Neste søndag skal jeg og gutta se Nøtteknekkeren, det er en fast juletradisjon vi har. Eldste som er 14 har vært på den hvert år siden han var 5 år. Jeg hadde ikke spilt noe musikk fra den for han den første gangen, men han kjente igjen masse musikk fra Små Einsteins. Minsten på 10 har vært med siden han var tre år. I er er det jo helt ny oppsetning, så det blir spennende.

Gammel 04-12-16, 13:33   #456
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har pyntet pepperkakehus i dag. Jeg er på ukjent grunn når det skal settes sammen.

Klarer ikke bestemme meg for julegaver.

Gammel 04-12-16, 13:49   #457
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepperkakebaking her også, samt pynt og montering av ferdigkjøpt pepperkakehus. Veldig hyggelig med felles aktiviteter.

Gammel 04-12-16, 14:12   #458
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Pepperkakebaking og pepperkakehusbaking i dag. Delene til huset er stekt, så skal mannen og vesla montere å pynte, er en tradisjon de har.

I morgen skal jeg og svigerinnen min møtes å handle julegaver, avsluttes med middag. Etter det er jeg så godt som ferdig med julegaver.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 15:17   #459
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi bakte pepperkaker igår, og stekte deler til pepperkakehus. Det er nå montert, og venter på pynt. Noen gaver er i hus. Julekort har jeg ikke tenkt på en gang...., vi får se om det blir.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 15:50   #460
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da er bilder til julekort tatt. Tror det ble en del fine å velge i. Må sette meg ned i kveld tror jeg, hvis jeg orker.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.