Sv: Hva gjør jeg med bøkene mine fra videregående?
Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.
Den største kamelen var alle gamle barnebøker som jeg har tatt vare på fra egen barndom. Jeg måtte etter hvert innse at barnelitteratur forandrer seg, og det som var fint og passet da, ikke gjør det lenger. Skjønt jeg presset ungen til Tordivelen flyr i skumringen... 
Her har ungene vært veldig oppslukt av enkelte barnebøker fra min barndom, og helt tilbake til deres oldemors barndom. Men de har vært brukt først og fremst til høytlesning da, de har ikke hatt så lyst til å lese dem selv. Akkurat nå leser jeg "Veien til Agra" høyt for alle tre, også leser jeg "Anne fra Bjørkely" for yngstejenta (tidligere lest for eldste). Vi har lest Tom Sawyer, Den hemmelige hagen, Jungelboken, Barna i Nyskogen, Heidi, Marens lille ugle, Frendeløs, Narnia-serien, alt mulig Astrid Lindgren, Anne Kat Vestly og Alf Prøysen, og flere av bøkene jeg fikk i Bokklubbens Barn. Så bøker fra min barndom kastes ikke. Men er enig i at en god del er utdatert også. Bobsey-barna og den slags, for eksempel. Og Evy Bøgenes (hvis det noen gang var inndatert).