Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-16, 18:00   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?

Hva skjer hvis man bare sier, nei, jeg kan ikke til sånne dugnadsgreier? Min sønn deltar ikke på lagidrett her i landet, og i Tyskland hvor vi bodde før, betalte man medlemskontingent (høy) og resten tok klubben seg av. Derfor aner jeg ikke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:19   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hva skjer hvis man bare sier, nei, jeg kan ikke til sånne dugnadsgreier? Min sønn deltar ikke på lagidrett her i landet, og i Tyskland hvor vi bodde før, betalte man medlemskontingent (høy) og resten tok klubben seg av. Derfor aner jeg ikke.

Vi betaler over 4000 kr i medlemskontigent, jeg synes det er ganske mye. I tillegg kommer kiosk, parkering, og diverse annet.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:29   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel en ressurs på samme måte som penger, som man må vurdere om man har før man melder ungen på en aktivitet. Dersom man ikke har mulighet eller vilje til å delta på foreldredugnad (på generell basis, ikke en enkelt gang), i en klubb som baserer drifta si delvis på dette, så får man la være å melde ungen på. På samme måten som man må si nei dersom aktiviteten er for dyr.

Hvis det er en gang man er satt opp, som det ikke passer, så får man prøve å bytte med noen andre, og bidra mer neste gang.

Gammel 24-10-16, 18:51   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi betaler over 4000 kr i medlemskontigent, jeg synes det er ganske mye. I tillegg kommer kiosk, parkering, og diverse annet.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er vel en ressurs på samme måte som penger, som man må vurdere om man har før man melder ungen på en aktivitet. Dersom man ikke har mulighet eller vilje til å delta på foreldredugnad (på generell basis, ikke en enkelt gang), i en klubb som baserer drifta si delvis på dette, så får man la være å melde ungen på. På samme måten som man må si nei dersom aktiviteten er for dyr.

Hvis det er en gang man er satt opp, som det ikke passer, så får man prøve å bytte med noen andre, og bidra mer neste gang.

Takk for svar. Jeg lurte bare på om det fantes et slags alternativ (betale mer eller noe) dersom man ikke hadde mulighet (eller var villig) til slikt. Å måtte blokkere tre helger i løpet av en måned høres ut som i overkant av hva jeg hadde vært villig til i alle fall. Noen timer nå og da er jo bare hyggelig, men dette var mye.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 22:34   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar. Jeg lurte bare på om det fantes et slags alternativ (betale mer eller noe) dersom man ikke hadde mulighet (eller var villig) til slikt. Å måtte blokkere tre helger i løpet av en måned høres ut som i overkant av hva jeg hadde vært villig til i alle fall. Noen timer nå og da er jo bare hyggelig, men dette var mye.

Sånt som loddsalg etc, som går på pengeinntjening, kan man ofte betale seg ut av. Men man kan nesten ikke betale seg ut av å være kioskvakt/parkeringsvakt/kjøre til bortekamp etc. Der er klubben avhengig av arbeidskraft. På samme måte er det vel ikke vanlig å be om lavere kontingent, mot at man kan utføre arbeidsoppgaver for klubben, på dyre, dugnadsfrie aktiviteter.

Tre helger på en mnd kan skje, men ikke hver måned året rundt. Av og til hoper det seg jo bare opp med aktiviteter og oppgaver.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.