|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Følelsen av fattigdom
Hvor i all verden er relevansen i tråden til dette innlegget? Save Save
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg kom på det da jeg leste dette, og det er har alltid forundret meg litt, som innflytter.
Ikke at folk har preferanser, men hvor sterke og nesten "religiøse" de er, det har jeg alltid syns var litt mystisk. Begge veier, ja, som Tjorven og Lykken også nevner.
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Følelsen av fattigdom... og igjen koker det hele ned til et Oslo-problem, med fokus på øst mot vest, flerkulturelle skoler, merkevesker, limousin til skoleball, og dissing av Cubusklær. Langt fra virkeligheten til lavinntektsfamilier i Mo i Rana, Dombås eller Stryn. Saker som denne gir meg følelsen av at valget her i livet står mellom å bo på øst- eller vestkanten i Oslo, og at andre steder ikke finnes.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette er jo en helt annen problemstilling enn jeg tar opp i HI.
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, men vanlige problemstillinger når fattigdom og forskjeller mellom fattig og rik tas fram i media. Det var et lite hjertesukk angående at de aller fleste diskusjoner, historier eller kronikker om fattigdom i Norge koker ned til å handle om Oslo vest vs Oslo øst, og problemstillinger som i stor grad er begrenset til befolkningen i Oslo og nabokommunene. Og dette er enda en slik.
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sv: Følelsen av fattigdom....
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 20-10-16 kl 23:03. Årsak: Avsporing og uinteressant i debatten |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|