|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ute på tur
|
Sv: Har du mat-tabuer?
Vi fikk servert kjekjøtt på Langedrag og det var veldig godt! Lignet mye på lam.
|
|
|
#42 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du mat-tabuer?Mmm, nja, nei det tror jeg ikke. Det er en del mat jeg ikke ville valgt selv, en del mat jeg nekter å kjøpe, men det er mer etikk enn tabu. Men jeg er ikke blitt utfordret, så jeg VET ikke om jeg hadde spist insekter, edderkopper, katt, hund rotte og slanger. Hest har jeg spist, i Norge er det stort sett gamle øk, så da er det bra (i mitt hode) at dyret blir utnyttet. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du mat-tabuer?Sånn apropos tabu. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
Sv: Har du mat-tabuer?Sånn apropos tabu. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har du mat-tabuer?Jeg er på ingen måte glad i makrell (og heller ikke sild). Men jeg spiser det, i måtelige mengder, hvis jeg får det servert. Sånn er det jo med noe mat. Det er ikke akkurat favoritten, men kan spises.
|
|
|
|
#46 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du mat-tabuer?Yoghurt med fruktbiter er uaktuelt. Klarer ikke tygge og svelge de udefinerbare bitene. Mulig jeg har en ubegrunnet redsel for at det kan være insekter. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Jeg er veldig glad i makrell og spiser det veldig gjerne, men har hørt myter ja. Heldigvis etter at jeg ble voksen, og kunne forholde meg til det som nettop myter. Spiste ofte makrell som barn, gjerne selvfisket.
|
|
|
#48 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har du mat-tabuer?Avesjon mot makrell kjenner jeg til. Jeg trodde den forsvant med min foreldregerasjon. Man spiste bare ikke makrell tidligere der jeg har familie fra. Jeg har hørt det var fordi den spiser druknede fiskere.
|
|
|
#49 |
|
Tidsklemma
|
|
|
|
|
#50 |
|
Tidsklemma
|
Jeg vokste opp med en mormor som nektet å spise makrell fordi det ble ansett for å være en kadaverfisk.
|
|
|
|
#51 |
|
Leser
|
Sv: Har du mat-tabuer?Nei. Store insekter ville jeg hatt problemer med. Har ellers spist både hest, østers, kanin aligator, snegler og frosk (og har likt alt). Har også spist bjørn, men det var ikke så godt etter min smak.
Amfibier (frosk) og aligator (reptiler) er jo i slekt med fugler, lyst kjøtt. Bjørn og hest smaker ikke som kylling.
|
|
|
#52 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du mat-tabuer?Det er veldig mye jeg ikke spiser, men jeg kaller det ikke mat-tabu. Bare ting jeg ikke liker smaken eller konsistensen på, eller dyr jeg ikke forbinder med mat. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Librocubicularist
|
Eg veit ikkje kva det var. Bare at eg aldri har smakt sånt kjøtt verken før eller etter. Når det var - 2003 kanskje? 2004? Deromkring.
|
|
|
|
#54 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Har du mat-tabuer?Kvalkjøtt fikser eg ikkje, men det skuldest og minne om ein stranda kval i fjæra der eg budde som barn og lukta av den.
|
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Likte du alligator? Jeg synes det smaker godt.
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Du går glipp av masse god mat, jo.
|
|
|
#57 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du mat-tabuer?Penisfisk!
|
|
|
#58 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du mat-tabuer?Også så stort og fint bilde, da gitt!.
|
|
|
#59 |
|
~~~~~~~
|
Ja, jeg syntes det var godt. Det var med endel tilbehør, selve kjøttet smakte som kylling og det smaker jo ikke stort uten krydder og tilbehør.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|