|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
| Se resultatene: "Det går sikkert bra" betyr ... | |||
| ... at vedkommende helt sikkert kommer å gjøre det du ba om |
|
20 | 17,39% |
| ... veldig trolig kommer å gjøre det du ba om. |
|
55 | 47,83% |
| ... kanskje kommer å gjøre det du ba om. |
|
36 | 31,30% |
| ... trolig ikke kommer å gjøre det du ba om. |
|
4 | 3,48% |
| Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Det går sikkert bra"Jeg tolker det som at vedkommende trolig kommer til å gjøre det, og sier fra hvis uventede hindringer gjør at det ikke går.
|
|
|
#2 |
|
heimføing
|
Sv: "Det går sikkert bra"
Enig med Timar. "Det går sikkert bra" er ok hvis det ikke er så nøye for meg heller.
Livet har lært meg :knirk: at det er utrolig mange folk som ikke kan si nei. Folk er konfliktskye så det holder, og min tolkning av dem er at de tror nei = konflikt. Og det må man jo unngå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
heimføing
|
Hvis det gjelder en pliktoppfyllende person, så betyr det antakelig ja. Men det skader ikke å spørre bare for å være sikker. Ikke sikkert vedkommende tenker på at svaret kan virke ullent, hvis h*n er vant å svare sånn og bli tatt for "ja, helt sikkert". |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Det går sikkert bra"Jeg har ikke noe problem å spørre, bare så at det er sagt. Jeg oppfatter at vedkommende svarer ja, men har f.eks. ikke spurt sin partner enda (de har ikke hjemmeboende barn). Jeg syns bare det er et pussig svar om man mener ja. Sist redigert av Pelen : 27-09-16 kl 08:58. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
Eg forstår det og slik - ja, men spørsmålet var uforutsett, på ein måte. Eg legg det same i dette, som i "Eg skal gjere så godt eg kan for å få det til".
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|