Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-16, 19:40   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Handler ikkje mindfullness nettopp om å fokusere utover? I alle fall gjer den mindfullnessen eg har blitt utsatt for akkurat det.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men mindfullness handler jo om å greie å legge fra seg de følelsene og tankene. Ikke bli enda mer nevrotisk.

Jeg tror det er noen fine tanker også i mindfullness, men det handler jo også om å være tilstede i sin egen kropp og sine egne tanker og kjenne etter hva man tenker og føler akkurat her akkurat nå. Og så kunne gå ut av den tanken - men den biten av det krever mer trening, og kanskje noen litt mer kvalifiserte instruktører. Og grunnen til at jeg ikke skrev mindfullness generelt, men den mindfullnessen elevene på skolen blir utsatt for, er at jeg tror noen har blitt sittende fast litt i akkurat det føle-og-kjenne-etter-aspektet...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.