|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"Jeg er glad for det systemet vi har i dag, og har ikke lyst til å forandre på det. Jeg er glad for at jeg kan få betalt for den kanskje ene dagen jeg er borte i året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"
Det er veldig vanskeleg å vurdere, ja. Men talla eg leita fram tidlegare i dag, tyder jo på at innføringa av dialogmøter har endra tendensen noko i riktig retning, i alle fall. Så det kan godt hende det er meir å hente der.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"At terskelen for sykemelding er ulik er helt klart. Da jeg hadde sykkelulykken min var det mange av mine kollegaer som mente jeg burde vært sykemeldt. Jeg slet med kvalme en stund og hadde brudd i hånden. Fordi jeg ikke ble dårligere av å være på jobb var jeg der. Rektors spørsmål var: Hva trenger du av tilrettelegging? Da jeg en drøy uke senere opererte bruddet tok sykepleieren det som en selvfølge at jeg skulle ha sykemelding. Legen og jeg ble enige om å avvente til etter helga.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"
Hva med en vrien arbeidsgiver? Det er himmelvid forskjell på hvordan arbeidsgivere møter sine ansatte når de blir syke. Uavhengig av arbeidets art. Det er åpenbart at dette har noe å si for kontakt med arbeidsplassen i sykmeldingsperioden. Som kanskje er den best dokumenterte faktoren for å få folk raskt (eller i det hele tatt) tilbake på jobb. ARbeidsigver har idag store utgifter de første ukene av sykmeldingen. Etter det er utgiftene vesentlig mindre, og til tider er det både lettere og billigere med en person som er helt ute enn en som trenger tilrettelegging og oppfølging. Jeg vet det diskuteres å smøre ulempen for arbeidsgiver utover en lengre periode. Det tror jeg kan være smart.
Det er bra du er hjemme når du er syk på en måte som gjør det fornuftig. Jeg håper du også skjønner at du er syk og bør være hjemme og få behandling hvis du får en litt skikkelig psykisk nedtur en dag. Det kan til tider være skumlere på en jobb som din.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|