Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)
Opprinnelig lagt inn av Høst, her.
Absolutt - men av erfaring vet jeg at det som regel er enkelte foreldre som gjerne deltar svært ofte/alltid, og andre som aldri deltar. Da er det noen unger som alltid har foreldrene til stede, mens andre får ta aleneturer feks. Noen ganger er det gode grunner til det, andre ganger burde det gjøres en innsats for å spre ansvaret bedre ut på flere foreldre. Og hvis en del av de foreldrene som alltid stiller innimellom ville si at denne gangen passer det ikke, så vil det kanskje (forhåpentligvis) være lettere å få noen av de som ikke stiller (så ofte) til å ta mer ansvar?
Ja, jeg svarer egentlig på ganske generelt grunnlag, og på spørsmålet "hva ville du ha gjort".
Hvis de samme alltid stiller opp er det på tide at noen andre gjør det, hvis det er snakk om folk som har mulighet, men som bare ikke gidder. Og hvis dette er barnas eneste aktivitet, og de ikke har mulighet til å delta på andre turer og aktiviteter uten foreldre, så stiller det seg også annerledes.
Så for å presisere: Jeg ville ikke latt barnets behov for å reise uten foreldre trumfe klubbens behov for hjelp, hvis barnet hadde utsikt til turer uten foreldre andre ganger, og det var et sterkt behov fra klubbens side at jeg stilte opp (som i at det gikk ut over de andre som stilte opp at jeg ikke gjorde det).