Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-16, 14:33   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Herregud, det er tåpelig. Hos oss melder man seg på kursgrupper etter tema. "Danseklubb", "Legokodeklubb", "Rollespill" osv.

Gammel 31-08-16, 14:46   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Herregud, det er tåpelig. Hos oss melder man seg på kursgrupper etter tema. "Danseklubb", "Legokodeklubb", "Rollespill" osv.

Det gjør de her også. Og jeg ser jo at visse temaer har flere deltakere av ene kjønnet. Men begge kjønn har rett til å delta. Jeg tenker at dersom man først har mulighet til å dele i to grupper med to ulike temaer, så kan man heller dele etter interesse heller enn kjønn.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 14:46   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke forstå at noe slikt skjer på en skole i Norge i 2016. Og at rektor anbefaler det! Jeg håper hun blir kalt inn på teppet til skoleeier og enten blir bedt om å finne seg en annen jobb eller slutte å bidra til forsterkning av kjønnsstereotypier.

Gammel 31-08-16, 14:48   #4
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Trodde dette var en forsinket aprilspøk
Dette er jo bare så bort i knaus og vegger. For noe tull!!

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 14:56   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja, det har vi gjort hos oss også. Det var en klar overvekt av jenter på aktivitetene kor og dans, og en klar overvekt gutter på innebandy, men det ble ikke satt noen grenser for hvem som kunne delta på hva. Det gjør en veldig stor forskjell.

Jeg forsøkte å finne noen kompiser av knerten som kunne gå på "kor" sammen med ham, men det var det visst ingen som ville, og knerten likte ikke å være den eneste gutten der. Jeg synes allikevel at det er en helt annen sak.

Gammel 31-08-16, 15:00   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg forsøkte å finne noen kompiser av knerten som kunne gå på "kor" sammen med ham, men det var det visst ingen som ville, og knerten likte ikke å være den eneste gutten der. Jeg synes allikevel at det er en helt annen sak.

Ivar er faktisk én av to gutter i koret i SFO-tida. Jeg synes det er kult, men innser at det nok er kroken på døra for ham også den dagen kompisen slutter - dessverre.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.