Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har Hemsedalsaken påvirket villighet til å være lekdommer for deg?
Mindre sannsynlig at jeg vil stille 13 10,74%
Mer sannsynlig at jeg stiller 45 37,19%
Ikke endret noe i forhold til å stille som lekdommer 60 49,59%
Brokkoli 3 2,48%
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-16, 10:00   #32
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?

Jeg hadde liten lyst å stille som meddommer tidligere (mannen er meddommer, så jeg har sett hvordan det kan fungere), og har mindre lyst nå etter Hemsedalsaken. Jeg syns det er helt horribelt at meddommerne blir hengt ut og sjikanert på nettet. Det er virkelig ikke OK.

Det handler ikke om å stå for det man mener (som jeg syns jeg så noen her på FP skrev). Det handler om å unngå å bli uthengt, slengt dritt om og sjikanert for å ha utført et oppdrag for samfunnet. Å forsvare seg og beskytte seg mot slike ting er i realiteten umulig.

Det kan se ut til at denne typen saker får fram det verste i flere mennesker som ikke engang er personlig involvert. Hadde jeg vært en av meddommerne som stemte for frifinnelse, så tør jeg ikke tenke på hvor redd jeg nå hadde begynt å bli for at noen gærninger skulle finne ut hvor jeg bodde og begynne å følge etter eller plage min datter. Jeg syns tanken er alt for ekkel!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.