Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hårvekst og sommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-16, 21:38   #141
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårvekst og sommer

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om vi ikke har mote, slanking og helse å diskutere?

Tydeligvis lite.

Jeg lurer helt seriøst på hva du tenker at vi skal diskutere. Ikke det at jeg har så stort behov for å diskutere mote og slanking. Helse derimot synes jeg kan være spennende.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 23:48   #142
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har etterlyst det mange ganger, men bare fått beskjed om å "lukke øynene" - nemlig muligheten til å skjule enkelttråder. Jeg skulle ønske det var mulig. Så kunne jeg sluppet å se slanke- og sunnhetstråder, og 007 kunne sluppet reisetråder, osv. Jeg ønsker ikke sensur, men jeg ønsker muligheten til å skjerme seg litt. Og så verdsetter jeg diskusjoner om diskusjonene. De er jo alltid veldig opplysende og til ettertanke. Og de vil jo automatisk forsvinne hvis vi fjerner alle kontroversielle tråder.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 00:01   #143
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En mulighet til å skjule tråder/underforum hadde vært lurt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 00:01   #144
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Holder det ikke å la være å lese trådene da?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 00:03   #145
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, man trenger ikke fjerne trådene, men problematisering av og diskusjon rundt fenomenet er både interessant og sunt. Så tenker man kanskje over en ekstra gang hvilke signaler man sender ut før man poster.

Gammel 04-08-16, 00:07   #146
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, man trenger ikke fjerne trådene, men problematisering av og diskusjon rundt fenomenet er både interessant og sunt. Så tenker man kanskje over en ekstra gang hvilke signaler man sender ut før man poster.

Jeg er ikke så opptatt av de signalene du nevner. Jeg svarer ærlig på det jeg blir spurt om i en generell tråd. Om trådstarter derimot hadde lagt ut bilder av seg selv/huset sitt/what ever og spurt om andres mening, så hadde jeg latt være å svare om jeg ikke hadde noe positivt å si.

Gammel 04-08-16, 00:10   #147
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg var en av de som startet den siste "hårdiskusjonen". Spørsmålet mitt var av typen: 11-åringen ønsker å barbere leggene sine. Er det vanlig å la barn på den alderen gjøre det?

En helt vanlig hårdiskusjon på FP, men ment som et svært oppriktig spørsmål fra min side.

Og tråden resulterte i at hun og jeg tok en lang prat om kroppshår. Resultatet er at leggene hennes fremdeles er ubarbert. Ikke fordi jeg nektet henne å gjøre det, men fordi hun innså at det trolig ble mer styr enn hun gadd å følge opp. Og det er jo en løsning begge synes er greit.

Gammel 04-08-16, 00:20   #148
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

En mulighet til å skjule tråder/underforum hadde vært lurt.

Det er en eller annen mulighet for det, men jeg husker ikke hvordan. Det er ved å manuelt redigere uleste innlegg-linken (ikke den i adressefeltet, men den som ligger bak linken "uleste innlegg") og legge til noe slikt som except og så nummerne på de underfora en ikke vil se. Det har iallfall funket på andre forum, men om det er nøyaktig lik versjon er jeg ikke sikker på...

Gammel 04-08-16, 00:22   #149
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er en eller annen mulighet for det, men jeg husker ikke hvordan. Det er ved å manuelt redigere uleste innlegg-linken (ikke den i adressefeltet, men den som ligger bak linken "uleste innlegg") og legge til noe slikt som except og så nummerne på de underfora en ikke vil se. Det har iallfall funket på andre forum, men om det er nøyaktig lik versjon er jeg ikke sikker på...

Det er mulig å eksludere underforum under "Endre valg" på kontrollpanelet. Helt nederst.

Gammel 04-08-16, 00:26   #150
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det er mulig å eksludere underforum under "Endre valg" på kontrollpanelet. Helt nederst.

Se der, ja! Så enkelt og greit!

Gammel 04-08-16, 00:30   #151
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men jeg vil bare skjule enkelttråder, ikke et helt underforum. Og det går ikke. Og nei, det holder ikke å "bare ikke lese trådene". Overskriftene lyser jo mot deg hele tiden, og en overskrift er så absolutt nok til å vippe MEG av pinnen, i alle fall.

Gammel 04-08-16, 00:32   #152
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare overser de trådene jeg ikke vil lese. *enkel*

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 00:38   #153
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, men jeg vil bare skjule enkelttråder, ikke et helt underforum. Og det går ikke. Og nei, det holder ikke å "bare ikke lese trådene". Overskriftene lyser jo mot deg hele tiden, og en overskrift er så absolutt nok til å vippe MEG av pinnen, i alle fall.

Men da har du vel egentlig et problem du bør jobbe med?

Gammel 04-08-16, 00:44   #154
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så opptatt av de signalene du nevner. Jeg svarer ærlig på det jeg blir spurt om i en generell tråd. Om trådstarter derimot hadde lagt ut bilder av seg selv/huset sitt/what ever og spurt om andres mening, så hadde jeg latt være å svare om jeg ikke hadde noe positivt å si.

Nei, det har jeg skjønt at du ikke er. Og det er heller ikke reklamebransjen, motebransjen, bloggere og media for øvrig.

I denne generelle tråden var spørsmålet om det er ok med litt hår på bena, og i hvilken grad man legger merke til hår på andres legger. Det ble ikke spurt om hvordan medlemmene her forholder seg til eget kroppshår, eller hvilken type hårvekst man har. Likevel er det forbausende mange som har behov for å gjøre rede for dette, flere forteller at de selv ikke barberer så ofte, men samtidig presiserer at de bare har lyse og nærmest usynlige hår, og at de nok hadde barbert dersom hårene hadde vært mørke. Jeg svarte også på spørsmålet, det vil si at jeg helt ærlig synes det er ok med litt hår på bena, og at jeg ikke legger merke til sånt hos andre. Jeg har ikke sagt et kvidder om hvor mye kroppshår jeg selv har, og hva jeg gjør med det, for det angår ikke saken.

Sist redigert av My : 04-08-16 kl 00:53.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 00:56   #155
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har da heller ikke sagt noe annet. Men jeg ønsker likevel å skjerme meg noen ganger, men samtidig kunne bruke FP.

Gammel 04-08-16, 01:05   #156
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det er jo det som er hele poenget. Overskrifter som hele tiden drar fokuset og bevisstheten over på hvordan man ser ut, og folks komplekser. Leser man alle innleggene i trådene finner man alltids masse fornuftig, men temaet er det samme. Tankene og fokuset går til problemet man har, ikke bort fra det.

Gammel 04-08-16, 01:07   #157
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Nei, det har jeg skjønt at du ikke er. Og det er heller ikke reklamebransjen, motebransjen, bloggere og media for øvrig.

I denne generelle tråden var spørsmålet om det er ok med litt hår på bena, og i hvilken grad man legger merke til hår på andres legger. Det ble ikke spurt om hvordan medlemmene her forholder seg til eget kroppshår, eller hvilken type hårvekst man har. Likevel er det forbausende mange som har behov for å gjøre rede for dette, flere forteller at de selv ikke barberer så ofte, men samtidig presiserer at de bare har lyse og nærmest usynlige hår, og at de nok hadde barbert dersom hårene hadde vært mørke. Jeg svarte også på spørsmålet, det vil si at jeg helt ærlig synes det er ok med litt hår på bena, og at jeg ikke legger merke til sånt hos andre. Jeg har ikke sagt et kvidder om hvor mye kroppshår jeg selv har, og hva jeg gjør med det, for det angår ikke saken.

Nå måtte jeg lese meg tilbake, og jeg ser at jeg har svart ganske så likt deg i denne tråden:

Klart det er lov å ha hår på beina om man ønsker det!

Jeg legger merke til både min egen og andres hårvekst, men jeg kommenterer det aldri.
Edit: Jeg er opptatt av min egen hårvekst (ca 3 min pr dag), men andres hårvekst opptar meg ikke.

Vi sender altså ut ganske så like signaler, du, jeg, reklamebransjen, motebransjen, bloggere og media for øvrig.

Og jada, jeg vet at jeg har uttalt meg om hva jeg synes om mitt eget kroppshår i tidligere tråder. Det er jo en grunn til at det opptar meg ca 3 min. daglig.

Gammel 04-08-16, 04:51   #158
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hårvekst og sommer

Ja, ergelig det der med at folk svarer på ting det ikke blir spurt om, men der er vi uforbederlige. Det gjelder forøvrig all tematikk.

Det er jo det som er hele poenget. Overskrifter som hele tiden drar fokuset og bevisstheten over på hvordan man ser ut, og folks komplekser. Leser man alle innleggene i trådene finner man alltids masse fornuftig, men temaet er det samme. Tankene og fokuset går til problemet man har, ikke bort fra det.

Folk har komplekser og såre følelser for mye mer en kroppshår og utseende. Skal FP'ere også slutte å snakke om begavede barn fordi det er sårt for foreldre som har barn som strever på skolen, oppussing og reiser fordi det er sårt for folk som ikke har råd til sånt, løp og toppturer fordi det er sårt for folk som har dårlig samvittighet for at de ikke er sporty og aktive?

Gammel 04-08-16, 07:51   #159
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Nå måtte jeg lese meg tilbake, og jeg ser at jeg har svart ganske så likt deg i denne tråden:

Vi sender altså ut ganske så like signaler, du, jeg, reklamebransjen, motebransjen, bloggere og media for øvrig.

Og jada, jeg vet at jeg har uttalt meg om hva jeg synes om mitt eget kroppshår i tidligere tråder. Det er jo en grunn til at det opptar meg ca 3 min. daglig.

Nå var det jo du selv som sa at du ikke er opptatt av hvilke signaler du sender ut da.

Gammel 04-08-16, 07:54   #160
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Sv: Re: Hårvekst og sommer

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Ja, ergelig det der med at folk svarer på ting det ikke blir spurt om, men der er vi uforbederlige. Det gjelder forøvrig all tematikk.

Folk har komplekser og såre følelser for mye mer en kroppshår og utseende. Skal FP'ere også slutte å snakke om begavede barn fordi det er sårt for foreldre som har barn som strever på skolen, oppussing og reiser fordi det er sårt for folk som ikke har råd til sånt, løp og toppturer fordi det er sårt for folk som har dårlig samvittighet for at de ikke er sporty og aktive?

Nei, men hvis man synes det er for mye kropps- og skjønnhetsfokus i samfunnet hjelper det ikke å holde på å diskutere kropp og skjønnhet hele tida. Selvsagt får man starte tråder om det hvis man synes det er viktig eller interessant, men samtidig er det greit å ha et bevisst forhold til at man da bidrar til å opprettholde fokus på utseende. Derfor synes jeg diskusjonen er interessant. Men det er lov å være uenig.

Synes man det er et samfunnsproblem med økende fokus på oppussing eller begavede barn så kan man jo tenke seg om før man lager enda en tråd om det også.

Sist redigert av My : 04-08-16 kl 08:12.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.