Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Jeg tror mye bunner at jeg/vi ikke liker ferieplanlegging. Og vi er ikke så glad i å farte rundt når vi har ungene med oss, da er det er enklere å være på ett sted. Ungene liker farting enda mindre enn oss.
Mens jeg elsker ferieplanlegging. Etter å ha lest om ulike familieinterrailturer i sommer spurte jeg Høvdingen om det kune være noe for oss. "Nei" sa han. Og han har rett. Vi liker ikke så godt å være på reise, og liker å være lenge på samme sted, for å få skikkelig god tid til å oppleve nærmiljøet. Sånn sett kunne vi nok hatt et feriehus, kanskje spesielt i USA, og hatt det som base for ulike turer. Det måtte nok vært knyttet til et bymiljø, jeg får litt fnatt av små steder.
Dette ønsket om å være lenge på samme sted gjør jo turene våre enda dyrere også, en måned i Florida, New York, Japan, Santa Monica, Hawaii og alle de andre stedene vi ønsker å være koster betydelig mer enn kortere opphold, selv om vi er flinke til å gjøre det billig. Jeg kunne tenke meg å være en måned i London, Berlin og Barcelona også, egentlig.
Så vi må ha en mellomting. Ubehaget med å forflytte oss mye på en ferie blir ikke veid opp av at vi kan få sett innmari mange steder.