Sv: Kan noen si hvilken bil vi skal ha?
Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.
Jeg skjønner ikke at S-Max kan gi romskipfølelse. Vi har Mondeo, og går gjerne for S-Max neste gang. Det er faktisk ikke veldig stor forskjell på bilene, det er snakk om centimeter i lengde og bredde. Og siden jeg blir bilsyk bare av å snakke om kjøring, så ee jeg veldig vár for hvordan bilen føles på veien. Mondeo er ganske stiv og gir lite "duving", og S-Max er faktisk til forveksling lik sånn. F eks.
Haha, morsomt hvor forskjellige vi er, jeg liker godt å kjøre S-maxen (på landevei, på småveier føles den som å kjøre en traktor), men jeg HATER Mondeoen dypt og inderlig. Og jeg skal love at jeg fikk prøve den rikelig, for HERSENS Bilia brukte en måned på å fikse en liten knekt stålring, så jeg måtte slite med Mondeoen som lånebil. 
Hvilket bringer meg til konklusjonen på S-max: vidunderlig bil på funksjonalitet. Men vår er en mandagsbil, som sammen med Fords ELENDIGE service (virkelig, helt HÅRREISENDE dårlig) gjør at totalopplevelsen er veldig negativ.