Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-16, 11:23   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg ser egentlig mer på dette som anerkjennelse, ikke premie. Jeg kan vanskelig se for meg at det har vært kniving gjennom året for å få denne symbolske gaven. Det er en hyggelig gest.

For øvrig fikk storesøster her i huset diplom på siste skoledag av kontaktlæreren for null fravar (av noe slag) dette skoleåret. Ja, hun er heldig som ikke har vært syk, men hun har også stått opp med egen vekkerklokke, gått en km til buss-stoppet og aldri kommet for sent en eneste gang i løpet av året. Reguleringstannlegetimer og andre avtaler er lagt utenom skoletiden helt bevisst også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 11:39   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reguleringstannlegene hos oss har så fulle lister at vi må ta de timene vi tildeles med mindre det er veldig lenge mellom hver time. Så jeg kan være så bevisst jeg bare hæler, men likevel ikke påvirke når ungen min får time. (Heldigvis for henne ble hun ferdig med regulering på barneskolen, så det er ikke et problem for oss).

At tenåringene tar ansvar for å komme seg opp om morran og tidsnok til skolen for egen maskin ser jeg på som en selvfølge, men jeg er kanskje bare veldig godt vant.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 12:16   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

At tenåringene tar ansvar for å komme seg opp om morran og tidsnok til skolen for egen maskin ser jeg på som en selvfølge, men jeg er kanskje bare veldig godt vant.

Du er nok det. Hvis mellomste hos oss greier det samme, altså null fravær, vil det være mannen min og jeg som skal ha diplom. Det er jeg rimelig sikker på.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 18:03   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ser egentlig mer på dette som anerkjennelse, ikke premie. Jeg kan vanskelig se for meg at det har vært kniving gjennom året for å få denne symbolske gaven. Det er en hyggelig gest.

Der er jeg også. All anerkjennelse er ikke konkurranse. Det at på avslutningen gir anerkjennelse for noe betyr ikke at det er fokus gjennom hele skoleåret. Det sier de jo også, at de ikke har. Jeg henger ikke med på argument om motivering, personlig tror jeg ikke det har effekt. Likevell er det en hyggelig anerkjennelse for de som mottar det. Er enig i at det kanskje ikke er nødvendig med gavekort, en anerkjennelse i form av et diplom, en bok, en blomst eller noe sånt, tror jeg har samme effekt på den som mottar utmerkelsen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.