Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-16, 15:11   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er ikke i mot premieringen, men jeg kan virkelig ikke forstå vitsen. Det virker bare kleint. Når det er sagt, så er det mange av argumentene i mot som ikke holder vann. Vi kan ikke slutte med all premiering, fordi alle ikke har samme forutsetningene for alt.

Du nevner ikke konkret hvilke argumenter du mener ikke holder, men poenget her er jo hvorvidt man oppnår det man vil oppnå med premieringen. Som jeg skrev over her: når det uttalte målet er å belønne god innsats bommer man ved å belønne beste karakter. Da får de heller være ærlige og si at de ønsker å premiere den faglig flinkeste eleven.

Og hva i all verden er poenget med å premiere at en elev ikke har vært syk?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 16:22   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Og hva i all verden er poenget med å premiere at en elev ikke har vært syk?

Hvis sykdom hadde vært eneste grunn til fravær, så hadde jeg vært enig. Dessverre er det langt flere sykdomsgrunner enn sykdom, og jeg har forståelse for at skolen vil vise frem at fremmøte lønner seg.

Gammel 30-06-16, 16:23   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis sykdom hadde vært eneste grunn til fravær, så hadde jeg vært enig. Dessverre er det langt flere sykdomsgrunner enn sykdom, og jeg har forståelse for at skolen vil vise frem at fremmøte lønner seg.

Jepp. Det er slett ingen dum lærdom før VGS og de første jobbene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 16:41   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er jeg også veldig enig i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 17:08   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes det er helt bak mål med med den typen premiering i skolen og jeg hadde reagert kraftig om noe sånt ble innført på mine barns skole.

Karakterer er da "premie" nok, er det ikke? Hvorfor pengepremie?
Det med premiering for lavt fravær er idiotisk. Enkelte foreldre har en lite sjarmerende holdning til smittefare osv og jeg ser faktisk ikke at pengepremie for lavt fravær kan være positivt overhodet.

Verdien av å mestre, gode tilbakemeldinger og motivasjon er viktig, men penger som insentiver har begrenset effekt.

Jeg er enig med Guava. Jeg reagerte med fnys og vantro da jeg hørte om dette.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.