|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Live and let live
|
Sv: Rasisme
Eh ... Du er veldig emosjonell, og missforstår. Pust ti ganger dypt inn, og les sakte gjennom hva som egentlig står.
|
|
|
#162 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du får frem poenget ditt mye bedre om du ikke er så sint....
|
|
|
#163 |
|
Come what may...
|
Jeg ser på deg som smårasist utifra din mening til meg. Så om du mener noe annet kan du utdype det enn å bare slenge den kommentaren og ikke forvente at folk oppfater deg noe annet! Sist redigert av Azi : 22-06-07 kl 19:48. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Jeg har rapportert dette. Dette er en helt uakseptabel oppførsel. Jeg forstår ikke hva du ønsker å oppnå med å komme med slike beskyldninger fullstendig tatt ut fra løse lufta. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
På vei
Ja, det er godt mulig de driver og beskylder hverandre for å være rasister på NM bare fordi de er uenige i en diskusjon. Men det betyr ikke at jeg godtar å bli beskyldt for å være rasist. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Hertuginne
|
Uten å uttale meg om grunnen til innrapportering eller lignende (jeg har vært bortreist de siste dagene og har ikke lest tråden) så er det fullstendig legitimt å innrapportere tråder her på FP. Faktisk så setter admin og vi moderatorer pris på at brukerene av FP innrapporterer innlegg de reagerer på. FP er begynt å bli stort, og det er vanskelig å få med seg absolutt alt som skjer her inne, og da er det flott at ting blir innrapportert slik at vi får en anledning til å se nærmere på diskusjonen og å diskutere oss i mellom hva vi synes om det som står der og utviklingen i tråden.
|
|
|
#168 |
|
Leser
|
Hva er det ElinM har sagt som er rasistisk?
Hvilken kommentar?
|
|
|
#169 |
|
flisespikker
|
Hvilken kommentar er det som gjør at du oppfatter ElinM som "smårasist"? (Jeg spør fordi ut fra innlegget ditt ser det ut som om det er sitatet fra hennes post som er grunnen, og da skjønner jeg ikke hva du mener.)
|
|
|
#170 |
|
Leser
|
Jeg er nok litt småtrøtt.
|
|
|
#171 |
|
flisespikker
|
Sv: RasismeEllers er jeg selvsagt enig med Adrienne. Innrapporter gjerne innlegg og tråder dere reagerer på; det trenger på ingen måte bety at ting blir slettet eller noen blir utestengt, men det gjør i alle fall at vi får vite om konflikter og mulige problemer.
|
|
|
#173 |
|
Come what may...
|
Det var nok ikke pga innrapporteringen jeg kalte det for NM-tendenser. Men hysterie rundt å få en rødprikk tilbake og gjøre ett lite fjær til tusen høns! Uten egentlig å ha lest tråden i hele tatt i første omgang! |
|
|
|
|
|
#174 |
|
På vei
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
På vei
Jeg tåler en rødprikk, men jeg godtar ikke å bli kallt rasist! |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: RasismeEin digresjon, men ein morsom digresjon:
|
|
|
#177 |
|
Come what may...
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
På vei
Jeg spiller ikke uskyldig. Jeg er uskyldig. Jeg har forøvrig sendt det du skrev til meg til admin. Jeg legger ikke ut private meldinger fra andre her. Jeg overdriver ikke. Jeg godtar ikke å bli kalt rasist. Så enkelt er det. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Hertuginne
|
Sv: RasismeAzi, nå synes jeg at du skal puste dypt inn og prøve å skille ting fra hverandre her. Jeg forstår at dette temaet er veldig følsomt for deg, du har nok opplevd rasisme tettere på kroppen enn mange av oss andre. Men akkurat nå skyter du i vilden sky, og det synes jeg det er på tide at du innser. ElinM syntes du gikk over streken i dine personangrep på bina, ikke fordi hun støtter bina i ett og alt, men fordi du i det innlegget kanskje gikk over streken. Reaksjonen din i etterkant var vel noe overdrevet, med å kalle ElinM en smårasist. Man har lov til å prikke i diskusjoner man selv ikke aktiv deltar i, det at man ikke har skrevet noe betyr ikke at man ikke har lest det som står eller har meninger om det som står.
|
|
|
#180 |
|
flisespikker
|
Hvis du mener det du skrev har blitt feiltolket og vil at andre skal se ordrett hva du skrev, så kan du også legge det inn i tråden selv. (Hvis dere skal fortsette å diskutere prikkekommentarene i tråden, vil det egentlig være å foretrekke om dere sier hva disse kommentarene faktisk er - ellers er det veldig vanskelig for de andre som leser tråden å vurdere det dere sier.)
Man trenger hverken være venner med noen eller å støtte dem 110% - eller å være enige med dem i det hele tatt, for den del - for å mene at noen andre er urimelige mot dem. Og det må det være lov til å si fra om uten å bli mistenkeliggjort, synes jeg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|