Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-16, 09:16   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Altså, jeg håper at de flytter sammen selv om jeg på generelt grunnlag kanskje ikke tror det er vinneroppskriften for 16-åringer. Og så klippet i går sikkert 3 ganger.

Jeg prøver bare å stålsette meg for at det ikke går så bra som jeg vil. Denne serien har tullet hodet mitt helt rundt, og jeg orker virkelig ikke mer drama og skuffelser nå. Jeg trenger en rolig og fin koseavslutningsuke for å kommer i vater igjen.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 30-05-16, 09:18   #2
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Altså, jeg håper at de flytter sammen selv om jeg på generelt grunnlag kanskje ikke tror det er vinneroppskriften for 16-åringer. Og så klippet i går sikkert 3 ganger.

Jeg prøver bare å stålsette meg for at det ikke går så bra som jeg vil. Denne serien har tullet hodet mitt helt rundt, og jeg orker virkelig ikke mer drama og skuffelser nå. Jeg trenger en rolig og fin koseavslutningsuke for å kommer i vater igjen.

banana er ikke aktiv  
Gammel 30-05-16, 09:41   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg har bestemt meg for at serieskaperen har laget nok støy for forholdet mellom Noora og William. Hvis de tuller det til enda en gang mellom dem, så blir det bare ramaskrik. Derfor så holder de nok gjennom en anmeldelse og eventuell voldsdom også. Det er jo ikke som han blir sittende i en evighet, hvis han blir dømt. Det er snakk om maks 120 dager, noe han neppe får, siden det var fremprovosert, ikke noe han startet. Kjipt for ham, ja. Men det er viktig at ungdommer ser at handlinger får konsekvenser, om enn bare at man må gjennom en rettssak, som er kjipt nok.

Noora var jo klar over hvem han er og hva han har gjort, da hun bestemte seg for å flytte sammen med ham. De har tålt verre enn dette hittil, tenker jeg. Og jeg syns ikke det er "rart" eller feil om de flytter sammen. Det er det da nok av tenåringer i den alderen, med den bakgrunnen som gjør. (Hadde serieskaperne skrevet inn at de gifter seg og fått barn, derimot, hadde jeg blitt litt skeptisk, gitt. Samboerskap er noe helt annet.)

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 30-05-16, 11:10   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke sett alle videoene men har sett de 3 siste.. hekta..
Venninnen min er oppvokst i en bygd i Sognefjorden og der måtte alle bo på hybel i en eller annen form i Sogndal når de startet på vg. Ble fort voksne da, tenker jeg.

Stedatter her flyttet sammen med kjæresten sin i 2.klasse på vg. Han er 5 år eldre. De har vært kjærester siden det faktisk (10år nå) og har nå en datter på 2,5år så det kan jo også gå veldig bra. Selv om jeg tror det hadde vært lurt å avvente litt for hun har null utdannelse.. de har surret i vei i alle år og først nå i år går samboeren på skole. Det er dyrt å bo så de har hatt mer enn nok med å jobbe og å betale regninger.
Jeg har iallefall vært syleklar på at barna som jeg har med pappan skal bo hjemme til ihvertfall vg er fullført.

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.