Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-16, 11:55   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Voldtektene er også alvorlig, men er det flere tilfeller av voldtekt på russefester enn andre fester der det er mange ungdom til stede? Forferdelig er det, men løses det ved å avlyse russefeiringen liksom?

I følge Kripos-statistikk er det sjansen for å bli voldtatt påtagelig mye større i forbindelse med russefeiring enn ellers. :finnerikkelinken:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 12:05   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Jeg syns russefeiringen i den formen den har her i Oslo helt klart bør avvikles. Og spikeren i kista for min del er de russesangene. De syns jeg er et symptom på en kultur fullstendig på avveie.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I følge Kripos-statistikk er det sjansen for å bli voldtatt påtagelig mye større i forbindelse med russefeiring enn ellers. :finnerikkelinken:

Og så vidt jeg husker (muligens fra samme artikkel) er at mange av voldtektene er overfallsvoldtekter, gjerne med flere, i motsetning til hva man har trodd tidligere, at det var nachspielvoldtekter utført av gjerningsmenn som kjenner offeret. Da jeg var russ var det også voldtekter, men den største forskjellen var at da var gjerningsmennene ofte ikke russ selv, men seksualforbrytere som "benyttet seg av sjansen" der det var mange fulle russejenter som kanskje gikk inn i skogen for å tisse. Det ble løst med større vakthold og fungerte bra en periode, tror jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.