Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-16, 23:33   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg ser på ingen måte noe negativt i at man føler at man må tenke litt ekstra over formuleringer og grammatikk for å skrive innlegg her. Burde heller vært mer av den forventningen i resten av samfunnet, spørrumeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:38   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser på ingen måte noe negativt i at man føler at man må tenke litt ekstra over formuleringer og grammatikk for å skrive innlegg her. Burde heller vært mer av den forventningen i resten av samfunnet, spørrumeg.

Word.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:38   #3
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Ja.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 00:18   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med floksa kjenner jeg. Man bør helst passe inn i utgangspunktet. Jeg har vært med fra starten, og sånn sett ikke kommet inn som "ny", men har tatt årelange pauser herfra når jeg har fått nok av snobberiet. Men kommer alltid tilbake da, når jeg får det litt på avstand.

Det at man bør kunne formulere seg med noenlunde grei norsk synes jeg forresten bare er positivt. Det er nok av dem som mener det ikke er så nøye, så lenge folk forstår hva man mener, så her synes jeg det er ganske så befriende at det er høy standard på språk. Men man trenger selvsagt ikke være ufin av den grunn.

Gammel 17-05-16, 22:22   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jepp.

Jeg synes ærlig talt ikke det gjør noe at folk tenker seg om et par ganger før de tar opp enkelte tema, heller. Jeg er tilhenger av at vi har en bred plattform med tema der alt fra sko til kjole, barneoppdragelse og politisk debatt alle kan være utgangspunkter for en tråd. Samtidig er jeg utrolig glad for at vi har et klima her inne der det stilles litt krav til innhold når det skal diskuteres.

Jeg er heller ikke en sånn "harde kjerne"-bruker, men etter å ha vært her inne en liten evighet nå, vet jeg ikke lenger om den harde kjerne finnes lengre. Det er noen markante brukere her inne, men over årene er min erfaring at de slett ikke er noen ensrettet gruppe som alltid er enige og kjører "toget" over andre brukere.

Mulig jeg er full av bias, men i den tråden som denne ble avledet fra, synes jeg ny bruker fikk relativt lite tyn og at det som kom stort sett var betimelig.

Jeg husker jo enkelte brukeres entre og føler for å nyansere litt: Det var ikke bare fordi at FP er et strengt og kjipt forum at det ble en litt humpete start for enkelte. Det med grammatikk og flisespikking kom i andre linje i tråder med ferske brukere som ikke hadde lest stort her inne før de fyrte fra hofta med ganske livlige tema og synspunkter. Det har det alltid blitt lange tråder og mye uenighet av her inne.

Gammel 17-05-16, 23:26   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror likevel det er en del brukere her inne, som muligens leser istedet for å skrive og bidra, for eksempel på grunn av redselen for å få tyn for det mange mener burde vært et minstekrav når det kommer til grammatikk og skriveregler. Eller at diskusjonsstyrken og kunnskapen hos mange her virker skremmende.

Så kan man jo si at det er deres valg, og det er det forsåvidt. Men tror vi mister litt engasjement, diskusjoner, perspektiv etc, nettopp fordi utdannelsesnivået er såpass høy, og mange erfarne deltagere kan å formulere seg, mange av oss kjenner hverandre, og kanskje blir det på godt og vondt.

Men kanskje er forumet som det er nå, sånn det skal være? Et slags oppslagsverk for mange, et sted man spør om råd (om man tør), et sted man heier på hverandre når noen setter seg et mål innenfor feks slanking eller trening, og et sted man holder seg oppdatert på hvordan folk har det. Folk man har fulgt i årevis, og føler man kjenner, selv om man ikke har møttes. Og kanskje er denne type forum på vei "ut".

Jeg har vært her lenge, jeg er vel en av de med flest innlegg, men jeg er ikke den som starter tråder som gir mest respons. Noen år tilbake turte jeg ikke spørre om råd som regel, for jeg hadde ikke ryggrad eller styrke til å stå imot det som kom. Og gjør man ikke det, skal man la være. For lager man en tråd må man tåle å få motbør, det vet vi alle her inne. Så jeg var nok den som var aktiv på "lette" og overfladiske tema, og vet noen oppfattet meg som en som var sånn. Nå tør jeg skrive det jeg mener, nå bryr jeg meg ikke om motbør. Det er bare så synd at nå er det få tråder å engasjere seg i. Og jeg har ikke tid og overskudd til å sette igang selv, jeg føler jeg har blitt en slags pensjonist her inne. Som har funnet folk jeg er blitt glad i, bryr meg om, gir meg hjelp når jeg lurer på noe konkret jeg ikke har kunnskap om, og som underholder meg. Og det har blitt nok for meg nå merker jeg. Kanskje for flere og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.