Sv: Serieanbefaling: Skam
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg ble så satt ut av at en gammel klassekompis dukket opp som skuespiller i denne episoden, så jeg måtte se den to ganger for å få med meg alt.
Plutselig innser jeg at "we were on a break" nå kan brukes fra begge sider; og i motsetning til hva jeg trodde før helgen så blir det ikke fra William.
"We were on a break, så derfor drakk jeg meg full og lå med broren din, sånn helt random, selv om jeg hadde sagt til deg at jeg ikke drakk og at jeg ville vente til jeg giftet meg." Jeg kjøper ikke helt den, altså. Jeg tror Nooras reaksjon heller var et uttrykk for kaoset inne i henne. Hun vet ikke om det var "frivillig" (dvs. om hun i det hele tatt var med på noe, hvis noe skjedde) eller om hun har blitt voldtatt mens hun var bevisstløs. Faktisk vet hun ikke om noe har skjedd i det hele tatt, og føler en voldsom skyld for det som kan ha skjedd. Hun grep etter et halmstrå, for å slippe å måtte fortelle William om det som kanskje skjedde på fredag. Muligens håper hun å skyve ham så langt fra seg, at han gir henne opp, fordi det gjør det enklere for henne. Da slipper hun å forholde seg til alt som er så skrekkelig vondt, og som har gått i stykker inne i henne. Hun er ikke så veldig flink til å håndtere vanskelige følelser. Og hun er veldig lukket, muligens fordi hun egentlig aldri har hatt noen som har sett henne.
Jeg håper at noen snart skjønner at noe er skrekkelig galt, og kan hjelpe henne. For det ser bare fælt ut, sånn hun har det nå.
|