Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bordplassering konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-13, 17:06   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Bordplassering konfirmasjon

Hvordan skal folket plasseres i forhold til konfirmanten?Vi skal ha langbord, hvor hovedpersonen skal sitte midt på den ene langsiden.

Vi har faddere utenom familien, og disse har med barna sine.
Skal barna sitte ved foreldrene, eller kommer de litt lengre unna?Snakker om store barn som klarer seg selv, med unntak av en som må sitte ved siden av foreldrene.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 17:41   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordplassering konfirmasjon

Min begrensedeerfaring er at konfirmanten sitter ved foreldrene - ut over det tenker jeg at cluet er at alle koser seg

Gammel 30-04-13, 17:48   #3
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vår konfirmant satt også på enden og vi foreldre på hver hennes side. Jeg på hennes venstre side med hennes mannlige eldste fadder ved siden av. Deretter fulgte mormor (Andre besteforeldre er døde) som satt ved siden av hennes pappa og søster. Deretter kom de andre fadderne også tanter, onkler og andre gjester.

http://www.konfirmasjonsweb.no/bordplassering.html

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 17:53   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Glemte å si lykke til med foreberedelsene og selve dagen. En minnerik dag vi iallefall ser tilbake på med glede.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 18:26   #5
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tegnet ferdig bordplassering i dag. Vi har hestesko, der konfirmant, foreldre og to søsken sitter på kortenden, besteforeldre på ytterkant av langsidene og resten av bølingen plassert slik at alle får passende og gode sidemenn. Alle skal kose seg.

Gammel 30-04-13, 18:32   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldre, søsken, besteforeldre, faddere, røkla.

Er rekkefølgen jeg tenker meg.

Gammel 30-04-13, 19:47   #7
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg har tegnet ferdig bordplassering i dag. Vi har hestesko, der konfirmant, foreldre og to søsken sitter på kortenden, besteforeldre på ytterkant av langsidene og resten av bølingen plassert slik at alle får passende og gode sidemenn. Alle skal kose seg.

Slik gjør vi det også, men her er det fem søsken. Både i fjor og i år.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 19:50   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Foreldre, søsken, besteforeldre, faddere, røkla.

Er rekkefølgen jeg tenker meg.

Er noe i den retningen jeg så for meg også.
Alternativt ser jeg også på muligheten for å sette de to faddeparene rett overfor oss, på andre siden av bordet så kan de evt ha sine barn sammen med seg.

Må tegne opp og tenke litt her.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 22:35   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

"store" barn som klarer seg selv setter man på barnebordet? eller "barneenden" av bordet da om det er et langt.

foreldre, søsken, besteforeldre, faddere og resten, ja. Småbarn som trenger å sitte sammen med sine foreldre sammen med disse, og resten plassert slik at de koser seg, stort sett samlet barn på et sted. (noen ganger betyr et at man tvangssosialiseres med barn fra "den andre familien" som man slett ikke liker, har jeg personlig erfart, men det er nå så. vi overlevde det også, men den dag i dag liker jeg dem ikke, og det er egentlig dumt, de er sikkert greie folk...)

Gammel 30-04-13, 22:47   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Her bestemte konfirmanten hvordan vi skulle sitte. Jeg satt på den ene siden av henne og bestevenninna på den andre.

Gammel 01-05-13, 08:29   #11
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Her bestemte konfirmanten hvordan vi skulle sitte. Jeg satt på den ene siden av henne og bestevenninna på den andre.

Her ville guttungen ha bestevennen ved siden av seg så da ble det sånn. Fadderne satte vi rett over bordet for han.

Gammel 01-05-13, 09:56   #12
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Vi hadde bord plassert rundt i rommet, på ene bordet satt konfirmanten og oss foreldre. Også ene søsteren.

Vi plasserte de eldste barna/ungdommene på et bord, de liker nå helst å sitte for seg selv og skravle Tror de syns det var greit.

Så satt vi de minste ungene med foreldrene sine.

Gammel 25-04-16, 08:10   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Dette holder jeg på med nå. Konfirmanten ønsker å sitte på eget bord sammen med søskenbarna. Det blir ett langbord med 22 stykk, og 2 småbord med 10 på hvert og ett bord med 6 stykk, pga rommets form. Mulig ene kortbordet føyes sammen med det minste:

hvordan setter dere opp bordkartet??

Gammel 25-04-16, 08:23   #14
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I konfirmasjonen vi vi var i i helgen satt konfirmanten i midten med foreldrene på hver side og deretter besteforeldre. Bordet var en hestesko så familien til far satt på den ene enden og familien til mor på den andre. Alle barn, uansett alder, satt med foreldrene sine.

Gammel 25-04-16, 08:30   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I min nieses konfirmasjon, så satt konfirmanten med foreldrene på hver sin side, også satt jeg ved siden av broren min(pappaen) i egenskap av at jeg var fadder, og på mammaen side satt hennes søster også i egenskap av å være fadder. Besteforeldrene var plassert på langsidene av bordet(hestesko)

Gammel 25-04-16, 09:02   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Vi plasserte konfirmanten på hedersplassen med farfar og morfar på hver side av seg. Dette syntes de var stor stas, og konfirmanten var også fornøyd med arrangementet. Vi plasserte farfars kjæreste ved siden av farfar. Resten av gjestene fant sine egne plasser. Vi hadde to langbord. På enden av det ene langbordet hadde vi satt frem kule bordkort til alle gjestene, folk fant sitt bordkort og plasserte det der de ville sitte. Jeg og mannen sørget for å sette oss ved hvert vårt bord.

Vi er ikke så stive på etikette i vår familie og liker oss best når det er litt løsere snipp.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-16, 09:49   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Vi plasserte konfirmanten på hedersplassen med farfar og morfar på hver side av seg. Dette syntes de var stor stas, og konfirmanten var også fornøyd med arrangementet. Vi plasserte farfars kjæreste ved siden av farfar. Resten av gjestene fant sine egne plasser. Vi hadde to langbord. På enden av det ene langbordet hadde vi satt frem kule bordkort til alle gjestene, folk fant sitt bordkort og plasserte det der de ville sitte. Jeg og mannen sørget for å sette oss ved hvert vårt bord.

Vi er ikke så stive på etikette i vår familie og liker oss best når det er litt løsere snipp.

Noe sånt tenkte jeg hos oss også.
Konfirmanten og lillesøster mellom mormor og morfar, storebror og kone på andre siden av bordet. Far og jeg i hver vår ende, mens resten finner en plass på egenhånd.

Gammel 25-04-16, 13:54   #18
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt bordene plassert som en E i begge konfirmasjonene vi har hatt.

Konfirmanten midt på langsida sammen med foreldre og besteforeldre.
Så har kusinene nærmest i alder sittet innerst på den midterste arma så de har kommet nærmest konfirmanten.
Ellers har vi plassert folk slik at alle skal trives, og bare de aller minste sammen med foreldra. 😃

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.