|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tankefull
|
Sv: Hva syns du om alkoholservering på idrettsarrangement?Jeg har samme grunnholdning som Candy.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva syns du om alkoholservering på idrettsarrangement?
Det med å generelt mene at folk må styre seg selv tror jeg er ganske kjipt totalt sett med tanke på alkoholrelaterte problemer i samfunnet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Dette.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tankefull
|
Men er det ett problem? Jeg mener at det bør være ganske problematisk hvis man skal sette inn forbud. Mener du det er solidarisk å innføre forbud mot alkoholservering? Hvilke arenaer er det ok? Hvilke er det ikke ok? Hvordan skal man vurdere dette? Er det slik at en stor andel av den norsk befolkning ikke greier å styre dette selv?
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Jeg tenker i alle fall at det ikke bør være verken lov eller sosialt akseptert med alkohol på alle sosiale arenaer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Jeg synes det er veldig gode grunner til å forby alkohol på idrettsarrangementer som hovedregel. Det er familiearrangementer. Det er sport og helse som står i fokus. Og det er viktig at det finnes arenaer som er trygge for de som har et problematisk forhold til alkohol, enten pga seg selv eller foreldre. Jeg synes idretten skal være en sånn arena.
Ja.
Jepp! Og jeg ønsker ikke at mine unger skal vokse opp med at alkohol er en naturlig del overalt der folk møtes.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|