Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-16, 12:27   #19
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det økonomiske presset på familier med skolebarn er ikke bare mildt syns jeg. Jeg har prist meg lykkelig både en og to ganger de siste par årene over at jeg ikke har en økonomi som gjør at jeg må velge bort aktiviteter, bursdager eller annet som barna må ha penger til. Det må føles ille for dem som stadig føler at de må betale en hundrelapp her og en hundrelapp der som de egentlig kunne trengt til noe annet. Bare bursdagene utgjør flere tusen i året etter hvert som det har eskalert med store selskaper.

Dugnadene vi har hatt for å samle inn til skoletur har kostet oss penger hver gang. Enten ved at vi har levert premier til lotteri, betalt for kakebokser/sokker/dopapir for videresalg og beholdt en god del selv og ved at det har vært rene innsamlingskvelder der vi både leverer premier og kjøper lodd/betaler for våre egne kaker.

For meg personlig er det ikke så farlig, men prinsipielt syns jeg det er plagsomt problematisk.

Det koster jo å ha barn - skole eller ikke skole. Man kan jo strengt tatt ikke forvente at barna ikke blir invitert i bursdager eller skal være med på fritidsaktiviteter når man får barn. Det vil alltid være utgifter. Men derfor må og skal skoleturer være gratis, og det er det også virkelig i kommunen vår. Vi har til og med ski og skøyter og slalåmski til utlån og strekker oss langt for at det virkelig ikke skal koste noe som helst med ting som foregår i skolens regi. De må ha innesko i gymsalen fra 5. klasse da, det er jo en utgift. Blyanter og viskelær får de også hvis de ikke har selv.

At foreldre da likevel velger å lage en tur i ferien til skolen, kan nesten ikke skolen lastes for.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.