|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!
Her gikk de over til å kalle det en foreldrearrangert tur i høstferien for å komme seg unna gratisprinsippet. Og det er elever som ikke blir med hvert år, enten grunnet økonomi, at de ikke ønsker å være med eller fordi de bor på asylmottaket og ikke kan reise utenfor Norge. Jeg vet at folk har prøvd å si fra på foreldremøte, men det har vært flertallet som bestemmer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Rockesøster
|
Møkkafolk, rett og slett.
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!På Hvite busser sine nettsider står det at 160 000 personer har reist med dem siden 1992, men jeg finner ikke en eneste evaluering av opplegget. Det er ganske interessant og egentlig litt skremmende.
Hvis det har vært omtrent lik deltakelse pr. år fram til i dag har Hvite busser en omsetning på over 35 mill. kr. i året hvis jeg ikke regner helt feil. Store deler av dette kommer altså fra skoleelever og penger samlet inn på dugnad, og det skjer med utgangspunkt i skolen (selv om det ikke er i skoletiden men høstferien for mange). Da er det da veldig rart at det ikke gjøres noen evaluering av hvordan opplegget fungerer, inkl. hvordan det virker på klassemiljøet når enkelte elever ikke kan bli med av forskjellige grunner, og ikke minst hva elevene sitter igjen med av inntrykk og kunnskap etterpå.
Sist redigert av noen : 14-04-16 kl 20:29. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Satt alle argumenter om gratisskoleprinsippet til side. Dette er det viktigste motargumentet mot Hvite busser og den type reiser.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Historie brukt riktig er viktig input til å forstå dagen samfunn, så jeg synes ikke det er noen motsetning mot å bruke tid på 2.verdenskrig og det å ha en forståelse for dagens samfunn. (Husk at mange av hendelsene som skjedde da påvirker oss direkte i dag. Eksempelvis er det at staten Palestina ble opprettet er en veldig viktig faktor for uroen i midtøsten. Populistiske politikere som Trumph - noen som kan huske sist vi så noen slike?)
|
|
|
#6 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Hvis du leser det jeg skrev så ser du at jeg mener det samme som deg. Det er vektingen jeg reagerer på, og mener ikke at historie ikke er viktig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|