|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Slarverennet 2016Skarverennet fokuserer i stor grad på kos og hygge det også. Personlig synes jeg kvinner bør slutte å være så redd for å delta på aktiviteter som ikke er kun for kvinner. Det er ikke slik at alle menn som går Birken har kondomdress og tar merket. De fleste gjør faktisk ikke det. Men som jeg sa tidligere, så lenge rene kvinnearrangement får flere kvinner til å være fysisk aktive så er det en bra ting. Jeg synes imidlertid man skal slutte å sette merker på arrangement der menn deltar av den grunn.
|
|
|
#42 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Slarverennet 2016Jeg tenker at dette er et flott alternativ for de som liker å gå i sitt eget tempo, en hyggelig anledning til å samle en gjeng venninner og dra på tur. Disse klassiske turrennene har blitt de uproffes-arena - hvor man blir ville i blikket, gir alt så fort nummerlappen sitter på brystet - takke meg til et uhøytidelig renn hvor man kan dingle i sitt eget tempo, drikke litt vin underveis og ha en hyggelig stund sammen. Klarer ikke helt å opparbeide den store irritasjonen over det - ei heller over ordspill-navnet. Men at det kunne vært åpnet for begge kjønn - ja, se det er jeg enig i, det blir en light-versjon av Skarverennet, på lik linje som Fredagsbirken er et vorspiel til Birken.
|
|
|
#43 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Slarverennet 2016
Hvis man melder seg på i konkurranseklassen, ja. Hvis jeg hadde deltatt i Skarverennet tror jeg at jeg hadde latt Therese gå uten at jeg kjente noen prestasjonsangst av den grunn.
Av 12 200 deltagere er det 1 400 som går konkurranseklassen. De starter også helt sikkert først, lenge før de andre. Jeg synes vel at beskrivelsen av Skarverennet har en hyggelig og sosial profil.
|
|
|
#44 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Slarverennet 2016Jeg forbinder Skarverennet med fyll og sjøslag på ski. Langrennsportens svar på Trysilsmellen, liksom. Det er mulig det sier mer om dem jeg kjenner.
|
|
|
#45 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Slarverennet 2016Jeg kjenner mange som går sKarverennet og har alltid hatt inntrykk av at det er lavterskel, gøy, afterski og kos.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#47 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Slarverennet 2016Tydligvis 2.500 personer som mente de trengte ytterligere et lavterskeltilbud som lå lavere enn Skarverennet - for det var fulltegnet for 2016.
|
|
|
#48 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Slarverennet 2016Det er litt spørsmål om hvor prinsippiell/pragmatisk man skal være, dette med rene kvinnearrangementer. Det er ikke tvil om at mange kvinner som ikke tør løpe Sentrumsløpet tør KK-mila. Det BURDE jo ikke være sånn, men er det altså. Har man løpt KK-mila en gang eller tre, så tør man kanskje sentrumsløpet etterpå.
|
|
|
#49 |
|
This is normal!
|
Sv: Slarverennet 2016Hvis det hadde vært et renn for både kvinner og menn, hadde det vært greit. Men når det er et renn for jenter (ja, jenter skriver de selvfølgelig, ikke kvinner eller damer), så blir jeg bare irritert. For da blir det slarv = sladder = noe bare kvinner driver med.
|
|
|
|
#50 |
|
This is normal!
|
Jeg skulle som Java ønske at kvinner ikke hadde så mange issues (eller hva det nå er) som gjør at de trenger egne arrangementer. Men jeg ser argumentet om at det er bedre å få folk til å bevege seg enn å bli veldig prinsipiell når det gjelder dette. Og jeg trenger heldigvis ikke delta.
|
|
|
|
#51 |
|
Glamorøs
|
Der er jeg også. Men jeg syns de kan holde seg for gode til å lenke det opp mot negative fordommer om kvinner. Selv om det liksom er haha.
|
|
|
#52 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Slarverennet 2016Og så må man spørre seg om "tiltaket" bidrar til sementering av de eksisterende forskjellene, eller er et gradvis bidrag til å løse dem opp.
|
|
|
#53 |
|
This is normal!
|
Jeg er egentlig ganske skeptisk nettopp på grunn av det siste du skriver. Det kan virke mot sin hensikt. Og jeg synes nesten jeg ser flere "kvinnearrangementer" nå enn tidligere: Bohus, Milslukern, Felleskjøpet, bilforretninger, banker - det er "jentekvelder" over alt. Og gjerne med budskapet at siden du som jente (kvinne brukes lite i denne sammenhengen) vet mindre eller klarer mindre enn menn om dette, har vi laget et rosa, mykt og fluffy opplegg tilpasset deg. Mulig at jeg legger mer merke til dem enn før heller enn at det har blitt vanligere?
|
|
|
|
#54 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Slarverennet 2016Jeg synes vel egentlig at det er kombinasjonen av "kun for jenter" og slarvingen som gjør det litt blæh.
|
|
|
#55 |
|
Halloen!
Sv: Slarverennet 2016Enig med noen. Jeg setter ikke kaffen i vrangstrupen over "mammakvelder" på skolen, (er dog veldig takknemlig for at vår skole ikke har det) men synes trenden går veldig i retning av at kvinner trenger sine egne "greier." |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Sviiisj!!
|
Niks, det ville du garantert ikke. Man starter i puljer, så de som er overivrige treningsfantaster starter først og er long gone innen du befinner deg samme sted i løypa.
|
|
|
#57 |
|
Halloen!
De er vel mest sannsynlig i gang med neste års løp, tenker jeg. :slow runner: |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Slarverennet 2016Det er jo akkurat sånne fordommer som gjør at mange ikke tør de ikke-rosa-fluffy arrangementene, rine!
|
|
|
#59 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#60 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Slarverennet 2016Da jeg sprakk på helmaraton i Oslo så ble jeg et par km før slutt tatt igjen av eliteløperne til halvmaraton. De springer jo GRISEFORT, med følgebil som kommer tutende i bånn gass foran, det var IKKE noe hyggelig!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|