Sv: Enda et slalomspørsmål....
Min nåværende 13-åring var på samme måte når hun var 8-9 år. I tillegg så var lillebroren hennes da på 4-5 mye bedre enn henne og turte mye mer. Hun turte knapt å stå ned en slakk bakke. Så vi lot det rett og slett være en stund å ta med henne, men hun fikk bestandig tilbudet om å være med. Så løsnet det plutselig en gang hun valgte å være med når vi var på påskeferie når kusiner og besteforeldre og alt var med. De må føle at de har kontroll. Hun har også hatt 1 privattime, og da også lærte hun å ha kontroll mer enn vi klarte å få forklart for henne. Nå kjører både hun og alle de andre i familie ifra meg. 
Nå er det 12-åringen som plutselig har blitt litt engstelig igjen etter å ha kommet i et heng hun ikke hadde kontroll på i fjor vinter. Blir spennende å se om hun blir med i påskeferien når vi skal stå, for det er i de bakkene vi skal da som de lærte å stå og som er supre bakker uten overraskende heng. Vi får bare sette henne i barnebakken først, selv om jeg vet hun kan så mye bedre og er kjapp. Men hun er en som må vite at hun har kontroll.
|