|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BMI - moderat overvekt er best
Ah! Jeg er jo 153 cm og må under 56 kg eller så for å være normalvektig. Men jeg har jo metervis med innvoller og hjerne som veier det samme som hos andre voksne mennesker, plass skal de ha inni meg også. Nå er jeg uansett for tykk, så den saken er jo grei. Men jeg tror det mest normale for meg er å ligge rundt 25 eller litt over. Selv om jeg gjerne skulle veid 48-49 slik jeg gjorde på vgs. men det er vel ganske vanlig at man legger på seg noe etter den tiden?
|
|
|
#2 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: BMI - moderat overvekt er bestFor meg er BMI-taballen et ok utgangspunkt, til tross for at jeg veier for mye nå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Jo, det er jo det. Jeg veide 40 kg og var 160 cm da jeg begynte på videregående, så jeg nylig i en gammel dagbok.
|
|
|
|
#4 |
|
En som trener
|
Sv: BMI - moderat overvekt er bestSånn jeg forstår resonnementet til matematikeren, med dimensjoner, så er BMI "feil" i ulik retning for veldig lave og veldig høye mennesker. Altså for strengt for de høye og for lite strengt for lave. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Ja, sånn tolker jeg det også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Jeg tror ikke de indre organer veier det samme hos en 150 cm kvinne som hos en 200 cm høy mann? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Jeg tror ikke de indre organer veier det samme hos en 150 cm kvinne som hos en 200 cm høy mann? De henger vel sammen med størrelse på kroppen forøvrig? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Søt og rar
|
Ja, det stemmer.
|