Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?
Mange gode innspill her! Masse benkeplass er egentlig min nr. 1, men det ser jeg at du har allerede. Jeg er så glad i benkeplass at jeg nektet å ha stikkontaktsøyler i benken fordi det ville ta litt benkeplass. 
Ting vi er veldig fornøyde med at vi gjorde: - Halvannen stekeovn, dvs. vanlig 60 cm og en liten en på 30 cm. De utfyller hverandre veldig bra!
- Stor koketopp (90 cm), det var en ny verden!
- Ekstra dyp kjøkkenbenk; gir både muligheten for dypere skuffer og er gull verdt ved pizzabaking osv.
- Halvannen, dyp oppvaskkum. Utrolig greit å ha en liten kum i tillegg til den store.
- "industrielt" blandebatteri; vet ikke helt hva det heter - sånn med spyling og slange. Kjekt for vasking av stekeplater, stekepanner, store kjeler og vask av oppvaskkum
- Lite uttrekksskap rett ved oppvaskbenken ved siden av søppelskuffen der vi har alt av oppvaskmidler, veldig oversiktlig og praktisk:
Det jeg ikke er så fornøyd med er at vi valgte skap fremfor skuffer på to av underskapene. Det var for å få ned totalkosten på kjøkkenet, men jeg angrer på iallefall ett av dem. Det er heldigvis mulig å gjøre noe med i etterkant.  Det jeg også gjerne skulle hatt var avfallsskuffe rett under benken der jeg tilbereder mat, aller helst med mulighet for å løfte opp deler av benkeplata og skuffe matavfallet rett ned i søppelbøtta. Men det ble en litt for omfattende greie.