Sv: Om speilegg, låttekster og "frihet"
Jeg er bekymret for mange, mange ting rundt dette. jeg er drit lei av at man kler av seg for å få medieomtale, og lei av at avkledning ser ut til å være noe mange tyr til når de skal fokusere på kroppspress.
Jeg synes det er helt på trynet at en blogger som av og til sier noe om viktige ting blir hyllet som en helt fordi hun både er full av løshår og -vipper og silikon OG mener noe om Viktige Samfunnsspørsmål samtidig. Hun blir hyllet som en heltinne, og ses på som en talsperson for den nye generasjonen unge kvinner. Hvor er de kunnskapsrike, reflekterte unge jentene hen? Aldri har så mange unge kvinner tatt høyere utdanning enn i dag - også er Sophie Elise det vi vender oss til for litt ungt blod i samfunnsdebatten?
Hvorfor, hvorfor HVORFOR må man kle av seg eller i hvert fall være pen eller sexy og for guds skyld i hvert fall ikke tjukk for å bli hørt? Jeg synes det er helt på ræva at fotballfrua stilte med rumpen bar utenpå Det Nye for liksom å illudere at hun var tatt med buksene nede. Hva ER det for noe? Og hvorfor reagerer ikke disse jentene på det?

Jeg synes det er helt for forferdelig at det alltid blir diskuter hvordan kvinner ser ut, uansett hva de driver med.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|