|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Må vi forsøke å forstå alt?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke sant, jeg skjønte heller ikke hva du mente
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei nei. Jeg tror ikke jeg kan forklare heller for det du tolker er virkelig helt på viddene. Hjelpes! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet jo ikke Guava, men når du skriver følgende: "Arrangert ekteskap er ikke synonymt med tvang og hva tvang er er ikke opplagt. Er det kvinnens egen opplevelse?" - så er vi nok ganske uenige i hvordan tvang og frivillighet fungerer i samfunn hvor arrangerte ekteskap er vanlig. Reelle muligheter til egne valg og å kunne takke nei, bør i hvertfall være et minste krav. Hva som er en kvinnes opplevelse av situasjonen er nok også ganske avhengig av hvor hun har vokst opp, og hvilke rolle hun har hatt og er tiltenkt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|