|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best? | |||
| Kakao |
|
39 | 27,86% |
| Varm sjokolade |
|
83 | 59,29% |
| 1-2-3 posedrikk/oppvarmet sjokolademelk |
|
12 | 8,57% |
| Solbærtoddy |
|
6 | 4,29% |
| Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Ikke noe jeg drikker ofte, jeg prøver å være forsiktig med sukker og tåler ikke laktose, men vi har laget noen ganger i det siste med 70% sjokolade og laktosefri melk, og det ble veldig godt! Kakaovarianten synes jeg må ha mye sukker for å bli god, den blir ofte litt bitter. Ungene har fått oppvarmet sjokomelk noen ganger, men den foretrekker de egentlig kald.
|
|
|
|
#42 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Jeg foretrekker varm sjokolade av disse. Varm melk med Nutella oppi er også godt, men veldig søtt. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Kakao lagd på laktoseredusert melk. Liker den sterk og ikke altfor søt.
|
|
|
#44 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?
Mektig, ja, det er jeg enig i, men søtt? Jeg bruker 70 % sjokolade og den er ikke særlig søt. Jeg synes at det blir for søtt når det baseres på rettikoppen eller kakaopulver. Så folk er vel forskjellige da, i smaksløkene også.
Ååh, det er godt det. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Jeg blir kvalm av varme sjokoladedrikker. Kan til nød ta meg en kaffe mocca.
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Jul 2009
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Den hos Jordbærpikene.
|
|
|
#48 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Mocca.
|
|
|
#49 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Vanlig kakao på kakaopulver i kjele, med raust med både kakaopulver og sukker.
|
|
|
#50 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Alle andre i husstanden foretrekker rett-i-koppen-varianter.
|
|
|
#51 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Varm sjokolade. Servert med vaniljeis og cappuchinostrø. Evt også m jegermaister, men det er ikke til hverdags. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Jeg foretrekker kakaopulver og kjele. Som barn fikk jeg alltid smeltet sjokolade i melk fordi moren min mente det var best og fordi det ikke dannes snerk på det. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Jeg liker alle variantene, men unntak av sånne lavkalori Options-greier, som rett og slett smaker dynge.
|
|
|
#55 |
|
Dig for victory!
|
Det gjør det jo, hvis man varmer melka for mye og avkjøler den for fort uten å røre. Ingen forskjell der.
|
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Liker alle varianter, men foretrekker vanlig kakao. Gutta mineforetrekker sjokolade. Men som oftest blir det 1-2-3 varianten. Den blir helt grei når jeg bruker ca halvt om halvt med melk og vann. Ingen av oss er glad i drikke som blir for varm, derfor rører jeg ut pulveret med 1/2 mengde kokende vann og etterfyller resten med kald melk, da er den drikkeklar med en gang og får litt fyldigere smak. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Kakao som beskrevet i HI har jeg aldri laget.
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, enig, den er kjempegod! (Og det er ikke bare minnet, for jeg kjøper den fortsatt når jeg får sjansen, typisk på ferietur!)
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?Jeg noterer meg at får søke mot Nelly Nickers eller Polyanna om jeg skulle gå meg vill på skitur
Det var venninnen min som, etter mange år og utallige turer i skog og fjell hvor hun har stått for kaffetermosen til oss voksne og jeg for kakaotermosen til barna, fortalte meg at barna hennes egentlig ikke liker kakao laget i kjele, men foretrekker posekakao. Og at de bruker å spørre om moren kan lage kakaoen når de er hos familie som lager kakao i kjele (fordi de vil ha posekakao), men at det merkelig nok har gått greit de turene vi har hatt sammen, for de har jo drukket den jeg har laget (om enn muligens ikke så mye som de kanskje hadde drukket om de hadde hatt den andre varianten, men det holder egentlig med én kopp hver når de er 7 barn som skal dele 1 termos). Jeg ble litt
Helt enig! Jeg elsker å føde fordi de har så sykt god kakao i kantina på sykehuset, og jeg har brukt å ha en slik under hver fødsel (bortsett fra under siste, for den gikk så fort at vi ikke rakk å kjøpe). Ja, og så i hver lunsjpause da jeg hadde det der |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|