Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?
Kakao 39 27,86%
Varm sjokolade 83 59,29%
1-2-3 posedrikk/oppvarmet sjokolademelk 12 8,57%
Solbærtoddy 6 4,29%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-16, 16:18   #21
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

Med kakaopulver eller sjokolade. Jeg klarer ikke skille disse.når jeg lager dem selv.
Alt er godt med pisket krem.

Gammel 23-01-16, 16:20   #22
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Av disse liker jeg best solbærtoddy. Ellers ett fett. Drikker sjelden kakao.0

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 16:22   #23
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja, altså jeg drikker ikke solbærtoddy heller.

Men det er jo ikke alle som liker brokkoli heller. Alternativet var ment for de som ikke liker noen av delene da, eller bryr seg om at andre skal vite hva de foretrekker, om man kan si det slik

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 16:28   #24
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Med kakaopulver eller sjokolade. Jeg klarer ikke skille disse.når jeg lager dem selv.
Alt er godt med pisket krem.

Og enda bedre om det er sjokoladebiter i kremen

Det minner meg om den gangen jeg dro i skitrekket med skolen, mener det var på videregående om jeg ikke husker helt feil, og mamma hadde laget kakao til meg (den vanlige sorten med melk og kakaopulver i kjele). Og den store gleden da jeg helte oppi koppen og så at det var sjokoladebiter oppi (varm kakao - yeah right, liksom). Skulle til å ta en slurk da det gikk opp for meg at det jo ikke var fysisk mulig og tok et ekstra blikk på sjokoladebitene bare for å oppdage at det var små biller(!!) Det førte til full renovering av kjøkkenet, men merkelig nok ikke til noe aversjon mot kakao. Så etter dette har jeg foretrukket sjokoladebitene oppå kremen, hehe.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 16:31   #25
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Kakaopulver, gjerne bakevarianten søtet med mascobado sukker. Eller vanlig sukker og en kule is. Var det Vekteren det het i Trondheim? Med den beste kakaoen med is. Jeg liker ikke krem.

Gammel 23-01-16, 16:36   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker å lage varm sjokolade med chilli. Optimalt sett bør den lages på h-melk i tillegg.

Gammel 23-01-16, 16:37   #27
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Ugh. :P

Jeg liker best å lage med 70 % sjokolade, uten ekstra sukker. Har gjerne piska krem på toppen, også den uten tilsatt sukker. Egentlig begynner jeg å bli sær som mer og mer synes tilsatt sukker forstyrrer småjente i stadig flere matvarer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 16:39   #28
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Ughet var til biller, ikke h-melk.

Gammel 23-01-16, 16:44   #29
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Ugh. :P

Jeg liker best å lage med 70 % sjokolade, uten ekstra sukker. Har gjerne piska krem på toppen, også den uten tilsatt sukker. Egentlig begynner jeg å bli sær som mer og mer synes tilsatt sukker forstyrrer småjente i stadig flere matvarer.

Småjenter i matvarer? Hvor er det du handler?

Biller? Yuk!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 17:01   #30
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Småjenter i matvarer? Hvor er det du handler?

Biller? Yuk!

Hahaha, skulle seff være smaken. Lurer på hvor småjentene kom fra???

Gammel 23-01-16, 17:02   #31
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Helt klart kakao. Laget i dag og tok med oss akebakken.

Gammel 23-01-16, 17:06   #32
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hahaha, skulle seff være smaken. Lurer på hvor småjentene kom fra???

Det klarte jeg faktisk ikke å gjette meg fram til.

Jeg har forøvrig masse sjokolade i skapet, men drikker helst creamy turmeric tea for tiden. :rar:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 17:48   #33
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liker best kakao laget med Dronningsjokolade, men på tur har jeg med Toros rett i koppen kakao. Går ned det også.

Gammel 23-01-16, 17:58   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker alle varianter (unntatt solbærtoddy ), men foretrekker kakao. Syns varm sjokolade blir litt for søtt og mektig.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 18:47   #35
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er generelt ikke så glad i noen varme drikker. Sjokkerende innrømmelse fra sjokoladesnupperulle.

Gammel 23-01-16, 19:06   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikker alt dette, men i praksis oftest rett-i-koppen-varianten - rett og slett fordi jeg er veldig lat. Vi var på besøk hos venner i dag og fikk servert kakao laget på sjokoladepulver, sukker og melk, og min kjære sønn utbrøt: "Kakao i kjele, faktisk!" Det hadde han aldri sett før, gitt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 19:23   #37
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

Kakao - men det må være litt salt i for at det skal bli riktig smak.

Gammel 23-01-16, 19:27   #38
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Kafeen på operaen i Oslo har verdens beste sjokolade.

Gammel 23-01-16, 19:28   #39
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Kakao - men det må være litt salt i for at det skal bli riktig smak.

Enig, salt må til.

Gammel 23-01-16, 19:45   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

70% sjokolade i ekstra lettmelk, en klype salt og noen chilliflak.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.