|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#24 |
kamerat
|
![]() Sv: Matcha gatcha?
Matcha. (Ma-tsu-cha i hiragana.)
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
Har du visp? I såfall, fra hvor? Jeg trenger visp.
![]() |
#26 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matcha gatcha?Kan jo slenge inn oppskriften på matchatrøfler her siden jeg er så veldig fornøyd med dem: |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bookhouse girl
![]() ![]() ![]() |
Har ikke visp, men kjøper matcha fra https://www.japancentre.com og ser at de har visp også. Ellers tror jeg de har visp på Palais des Thes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Matcha gatcha?Jeg syns matchalatte er ubeskrivelig kvalmt, jeg syns i grunn all te med melk er skrekkelig, men liker det som vanlig te. Jeg ser de har visp på Black Cat, men skal stikke innom Obento på vei hjem og sjekke der. Det er der jeg kjøpte teen.
![]() |
#29 |
Bookhouse girl
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matcha gatcha?Jeg er miljøskadd etter studieopphold i England på nittitallet og drikker svart te med melk (min vertinne ville ikke høre snakk om annet). Men det og matcha latte (helst på lettmelk) er egentlig de eneste melkedrikkene jeg har noe særlig sans for. Sannsynligvis er det fordi melken demper bitterstoffene i matchaen akkurat passe for min gane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Matcha gatcha?Jeg har det sånn med kaffe. Latte og cappuchino elsker jeg, svart kaffe er blæh. Mens kaffe med melk og sjokolade er også blæh. Kakao er kakao og kaffe er kaffe. Basta.
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Matcha gatcha?Jeg syns hiragana-kommentaren var det som ga mest mening i hele tråden, det vet jeg i hvert fall hva er og hvordan funker.
![]() |
#37 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Matcha gatcha?Nei, jeg hadde ikke en gang fått med meg ordet, men jeg drikker ikke te og kommer ikke til å prøve det heller, så jeg kan ha lest det mange ganger uten å ense det, antar jeg.
![]() |
#38 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matcha gatcha?Hm. Trur ikkje dette har komme til Buskerud enno.
![]() |
#40 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matcha gatcha?Skulle gjerne ha fått tak i sånne japanske kjeks som er grønne pga matcha smak. Har gode minner fra Japan. Kan det kjøpes i Oslo?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|