Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oslo/storby for enhver pris?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-07, 18:10   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er Oppegård/Kolbotn, Skedsmo, Jessheim osv.osv. laaaangt utenfor Oslo? Der er det nemlig ikke noe problem å få barnehageplass. Dessuten er boligprisene noe lavere enn Oslo.

Når virkeligheten er så til de grader elendig i Oslo-området mht. til barnehagedekning, har man da tid til å vente på politikere uten handlingskraft, eller er det ok å flytte annensteds og la barna ha muligheten til å gå i barnehage?

Eh ... ja, Jessheim er langt utenfor Oslo. I hvert fall hvis man skal jobbe der jeg gjør, det ville tatt meg godt over en time hver vei å pendle. Hvor mye mener du man skal ofre seg for å få en barnehageplass? Skal jeg droppe en godt betalt jobb med høy fleksibilitet og ta en jobb på Rema? Eller skal jeg blåse i at jeg ikke rekker hjem før barna skal i seng? :TårnfridTM:

Jeg mener at det er i samfunnets interesse at jeg kan jobbe, betale skatt og holde hjulene i gang. Da trengs gode barnehager i nærområdet. Og ja, det er politikernes ansvar.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.